Direktlänk till inlägg 31 december 2013

Gott Nytt År!

Av Marie - 31 december 2013 10:21

Så va 2013 slut.. Ett händelserikt år kan man minst sagt säga..
Började tänka tillbaka men som sagt det har ju hänt en del så missar säkert många viktiga händelser...
Som alla vet började jag på Victus 2012 men med lite omstruktureringar på företaget 2013 fick jag chansen att prova mina vingar på riktigt! En tuff utmaning som började innan sommaren. Med rätt vägledning och ett fantastiskt team anser jag ändå att utfallet blir godkänt!
Er hel del obefogat skitsnack och motgångar har i slutändan inneburit ett starkare team, och det vi alla vet med säkerhet är att man lär så länge man lever, och det som inte dödar det härdar! 2014 har goda förutsättningar att bli ett riktigt lyckat år! Med struktur, laganda och tonvis med ödmjukhet och lyhördhet ska vi nu kicka ass, se upp för nu kör vi!! :)

Hösten 2013 fick Malte och Elton plats på det dagis vi hela tiden velat vara på ( stått i kö i drygt 3 år ).
Helt underbart! Ordning och reda, bra personal och vilken utveckling vi redan nu kan se hos båda! :) lycka!!
Att man som förälder kan lämna sina barn och känna sig trygg är ovärdeligt!
Långa dagar blir det när båda jobbar 100% och mer där till.. Lämnar 7 och hämtar 17.30 Lösningen blev barnflicka!
Vi har idag Emma som hämtar 2 dagar i veckan. Vet inte vad vi har gjort utan dig Emma, du är en klippa! Barnen verkligen älskar Emma och den hjälp vi får gör att vår vardag går ihop! <3

Jobbmässigt har detta varit ett år av utveckling och ett fantastiskt rolig och lärorikt år! Nya uppgifter och ett år fyllt av resor och nya upplevelser!

På familjefronten har det inneburit en mindre närvarande mamma.. Istället har min fantastiska man och pappa till våra barn dragit ett tungt lass..
A jobba också heltid och har ett ansvarsfullt jobb på Ikea så beslutet att jag skulle få satsa på min karriär nu blev ett beslut vi gemensamt fattade.. Som tur är tycker A att livet som pappa och tiden hemma med barnen är mysig! Jag har aldrig riktgt kommit in i rollen som mamma...
Har aldrig riktigt trivs med att gå hemma.. Tur man är olika och på så vis kompletterar varandra i lägen som detta!
Jag är otroligt tacksam att jag har möjlighet att göra detta nu och tackar för all support från människor runt om oss!

Presen att vara en bra mamma, bra ledare och en god kollega, en bra fru, med gott humör och en vän som finns till är inte alltid så lätt att axla..
Mitt nyårslöfte som jag ska och måste hålla för att få ett bra 2014 är att hitta ett normal högt tempo där jag sätter upp realistiska mål som går att nå och där det finns en långsiktighet i allt jag gör! Lyssna på kroppen! Och verkligen ta mig tid till de viktiga sakerna i livet så som familj och vänner!!! <3

Gott Nytt År!

Ta hand om varandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 19 oktober 2015 21:17


ännu en dag.. Hunnit med både Malmö och Ystad. Givande dag med nya kontakter. I morgon väntar Helsingborg! =) Innan jobb är det dags för Maltes första samtal sen han började skolan, ska bli så spännande att få höra hur allt går. Han har blivi...

Av Marie - 18 oktober 2015 20:49

började med sovmorgon fram till 11.30 på lördag... Ja, jag sa 11.30, har i princip aldrig hänt tidigare... Ni som känner mig vet att jag är för rastlös för att ligga i sängen så länge! Men antar att det var behövlig. Medans jag sov var de andra...

Av Marie - 10 oktober 2015 18:44

Igår när jag kom hem väntade mina favoritblommor på bordet, tack min fina man ...

Av Marie - 8 oktober 2015 22:57

Ikväll firade vi att tentor är avklara, att vi är ett grymt team och tackade Alex för en fantastiskt utbildning! Käkade gott på Lemongrass som vi ikväll kallar för nya is restaurangen i Malmö... Fyyy så kallt det var men ack så gott! God mat och ...

Av Marie - 7 oktober 2015 21:22


Tur Alex är nere när jag fick migrän delux.. Mår bättre men är lite sliten! Vila idag och fullt ös i morgon =) Utbildningen går mot sitt slut, sista tentan idag och i morgon firar vi tillsammans med Alex på Lemongrass. I helgen väntar kalas för...

Ovido - Quiz & Flashcards