Alla inlägg under april 2012

Av Marie - 30 april 2012 04:32

Jodå så attt nu är kl 04.30 Malte vaknar om 1 h, undrar vem som ska orka gå upp med han?En riktig skit natt, stackars Elton som haft skyhög feber och hosta vilket resulterade i att han spytt 2 ggr så vi fått byta Alla sängkläder! Efter att varit uppe 6 ggr nu så hoppas jag på att få sova 1 h!!!Läääääängtar tills det blir lite mindre sjukor och en o annan sovmorgon...Begär inte att få sova till 10, nej inte alls bara Till 7 el så.... ;)Nu ha jag skrivit av mig så nu kan jag nog domna om!Natti

Av Marie - 29 april 2012 07:21

Vi klarade oss hela hösten vilket va såå skönt!

Efter jul har vi dock haft vårt kan man ju säga! 

Båda barnen får alltid hosta när dom blir förkylda, had dom nog fått från mig för jag har alltid haft problem med luftrören...

Bricanyl har dom båda och Malte klarar av hostan bra nu men Lilla Elton blir alltid lika dålig =(

Igår natt sov lilleman ingenting och dagen va ingen hit, feber och hosta som resulterade i att han spydde upp all mat..

Vi va inställda på en likadan natt till men inatt har Elton faktiskt sovit hela natten =)

Skönt för oss alla men såååå skönt för Elton så blir han snabbare bra igen!


Idag hoppas vi på bra väder så vi kan vara ute, har lite trädgårdsfix som ska göras nån dag under ledigheten nu!


Anders går på LCHF diet nu så det blir mååånga ägg och Malte har fått dille på detta så just nu kokas det ägg! =)

Elton har somnat om igen, skönt!


Är så härligt att det är vår och går mot sommar! Längtar efter värme! Älskar denna årstiden, skulle lätt byta bort vintern!


Får de om det blir en date med fam Karlsson idag, beror på om de vill umgås med oss sjuklingar... Förstår om man avstår då denna hosta inte är nåt att ha!


Nej nu får det bli lite gjort ha mest slappat sen vi gick upp 05.30... 

Kläder på och lite frukost i magen sen så är vi på g =)

Av Marie - 23 april 2012 10:28

Jaha så va det Måndag igen och jag känner bara mer och mer att jag inte vill vara hemma mera...

Är ju verkligen lyx att vi här i Sverige får vara hemma med våra barn upp till 1,5 år men nu har jag snart varit hemma i 3 år och det är fööör länge....

Tur det går mot sommar och semester och sen blir det att börja jobba 1 september =)

Vet likson inte längre vad man ska hitta på för att få dagen att gå.. Orkar inte hitta på en massa eftersom det är sånt meck att åka med 2 barn och allt vad det innebär men mat, blöjor ja ni vet... Men att vara hemma med en trotsig ungen och en som är sååå gnällig pga frustration orkar man ju inte heller... 

Hmm jaja dagen I-lands problem men jag är verkligen ingen bra mamma nu, orkar liksom inte med..
Längtar till man jobbar och har mindre tid men mera kvalitetstid med familjen!

I em ska vi träffa Ida, Herman och Hedvig, mysigt. Ska låta Ida få se lite av de nya sakerna från Zelected By Houze =)

På Onsdag ska jag jobba i Göteborg, ska bli super kul!

Ska ha en demodag på ett Spa i Göteborg.. Blir att hämta hyrbil i morgon kväll och sen hämta upp Nina på onsdag morgon och bege oss mot Götet =)

Härligt med lite resesällskap, massa trag och mys ska de bli.. Under tiden jag jobbar ska Nina spaa och gå på stan sen åker vi hem runt 18..

Sen är det inte långt kvar till helg!!!!


Ha en bra dag 

Av Marie - 20 april 2012 22:44

Blir såååå trött varför kan man inte komma med egna affärsidéer?Är så trist att försöka driva något seriöst när så många driver oseriöst!Visst det är ju toppen att jobba svart och stoppa pengarna i ficka, då kan man ju ta ut små summor och tjäna bra ändå... ingen skatt att betala el liknande.. Inte lätt att slåss mot detta! Ska man få ut lön och betala in skatter med mera så man kan gå i penision så småningom så kan man inte jobba svart! Trist att så många går på detta och handlar! Nej patent kanske? Haha, kul att man gillar mina ideer iallafall!Nu ska jag sova, natti!!!!

Av Marie - 19 april 2012 09:54

Jaha så hade man efter en kass natt med lite sömn, lämnat på dagis, handlat och förberett maten...Och så klart samtidigt gett Elton gröt och lagt han för sin morgon lur... Hoppas det blir någon timme av lugn och ro nu! 

Nina, Ellie och Tintin kom nu så det blir lite bus på fm till vi ska hämta Malte...


Börjar tycka att detta hemma livet är lite segt nu... Har väl aldrig varit någon typisk hemma mamma men ha inte rikttigt vantrivts så här innan... Är liksom avundsjuk på Anders när han får gå till jobbet! 

Hade jag bara haft ett jobb men normala arbetstider och en lön som Anders så hade jag gärna bytt med honom ett tag nu!

Vi ska skola in Elton på dagis redan i September lite ångest för att han är liten men ett måste för att dels få plats men också för att jag vägrar att gå hemma längre!

Känns kanon att jag har börjat sälja Zbh för det gör ju att jag kommer hemifrån iallafall på kvällarna.. Och att jag får göra något som faktiskt ger oss nåt som familj inte bara lullar rundor...


jaja nu ska jag vara social med Nina =)



Ha de

Av Marie - 17 april 2012 20:02

Ja idag har vi fått känna på det mesta i väderväg... Jaja bara det blir en bra sommar!! =)

Fika med Ida, mamma fika hos Elin super mysig dag med lilleman!

Malte ha som valigt varit hos farmor o farfar, mystisdag med de bästa =)

Han verkligen älskar att tulta rundor uppe i skogen med farfar! Och det är ju så härligt att han få va ute i naturen så mycket!

Nu är båda barnen i säng och jag har fixat lite med mitt nya "jobb" Ska börja sälja Zelected By House inredningsprylar =) så mycket fint!!! Ta en titt på hemsidan: www.zbh.se och boka gärna en visning!

Ska även gå in en dag nästa vecka och jobba lite extra på mitt vanliga jobb, ska bli kul att få gästspela en dag så här mitt i mammaledigheten! 

Nej nu blir det lite macka o mys i soffan innan sängen kallar!


Natti Natti

Av Marie - 16 april 2012 08:11

Haft en super mysig helg med underbara mamma =) ÅÅ vad jag önskar att de bodde närmre!

Anders kom hem igår och de hade vunnit allt och haft en toppen helg grabbarna =)

Malte trotsar en del nu och beter sig inte alla gånger så bra mot lillebror så det är ett stämdigt pass....

Tur mormor är här och hjälper till så jag kan få nåt gjort här hemma...

Idag får det bli en lugn dag.. mamma åker hem kl 11 så det kommer bli jätte tomt utan henne =(

Malte är ledig från dagis idag för dom har planeringsdag el nåt... 

Elton har fått plats till hösten på samma dagis som Malte =) Blev inget akut dagis =)

Härligt väder är det idag så det får bli en ute dag iallafall!!!



Ha de =)

Av Marie - 13 april 2012 12:39

Musikalen igår va riktigt bra! =) Som vanligt när Emil Sigfridsson satt upp den! så otroligt välplanerat och alla deltagare passar perfekt in i sina roller! Känslan på topp =)

Innan musikalen åt jag och Sara på Steak house och pratade om allt mellan himmel och jord =)

Tankat ny energi så det ska räcka över helgen när Anders är i Köpenhamn och spelar hockey...

Ska faktiskt bli rätt skönt att få en helg hemma själv ( nästan , mamma kommer ju ) 

och Anders behöver verkligen få komma iväg och göra nåt annat!


Våra barn är lite i osynk just nu vad gäller sovandet... =(

Elton somnar mellan 9-10 och sover till 11-12 

Malte somnar 11.30-12.00

Elton somnar igen ca 14..

Malte vaknar igen ca 14... 

Men men det är väl så en period nu tills Elton börjar sova 1 gång/ dag...


Smider lite planer så nu ska jag ringa runt lite.. återkommer! =)

Ovido - Quiz & Flashcards