Alla inlägg under juni 2012

Av Marie - 30 juni 2012 12:33

Dagen räddad, Malte fick en bilbana av mormor o morfar så nu kan det regna bäst det vill! =)

Vi har pratat med Anders och Malte blev såå glad! Som han har saknat pappa..

Hittade en del kläder så lite fattigare men ack sö nöjd =)

Garderob har ju alltid så mycket fint.. Tur man är så rik nu när man är mamma ledig... Not! Men men man måste bara få unna sig nåt ibland så mar iallafall jag mycket bättre =)


Här kommer en bild på en nöjd Malte


 

=) mamma mamma bilana kör foooot -Malte

Av Marie - 30 juni 2012 08:23

Ännu en dryyyg natt.. Nu är det bara 1 dag kvar sen åker vi hem! Hur mycket jag än tycker om att vara här uppe och träffa familjen så längtar jag verkligen hem nu! Borta bra men hemma bäst! =)

Anders har nu landat och det känns jätte skönt att allt gått bra! 

Hoppan han hittat mycket fint till killarna =)

På måndag börjar Anders sin semester som det ska bli skönt!!!

Funderar på vad jag ska hitta på med men nåt ska jag göra bara jag åka o strosa i Köpanhamn el vad som ev bo på hotell nån stans men få sova och komma ifrån lite.. Om någon känner sig manad så går det bra att följa med =)

Åker kanske över till Helsingör, det är mysigt!

Idag vaknade Elton kl 5 så nu sover han igen.. Ska väl göra byn med mamma nu på fm sen blir det nog en sväng till sommarstugan!

Kvällen får bestå av packning så det bara är att köra i morgon när vi vaknar.. 

Skåne here we come =) tjoho!



Av Marie - 29 juni 2012 17:07

Jaha lite lunch på byn med Marie och barn som efter det sov samtidigt =)

Besök av fam. Östlund ( morbror m fru ) och så klart lite fika! Och Barnen fick lastbilar och blev så glada!

Oldmor kom med kläder till dom små riktigt fina! =)

Nu ska jag snart få se Sofie med familjs nya hus, spännande!

Ev en löprunda ikväll om det inte ösregnar..

Sen blir det kvällen hoppas hinna med Anneli innan vi åker hem igen!


Go kväll 

Av Marie - 29 juni 2012 06:40

Men först lite bilder från igår =)

 

Vilmer sover gott =)


 

Här cycklas det för fullt! =)

Tack för en mysig dag <3


 

Elton akrobat, haha denna unge är överallt nu och testar på nya saker hela tiden!


Ja så går vi till iadg då..

Elton vaknar tidigt som vanligt.. kl 3 började han sen somnade han om lite och vid 4.30 fick han välling.. somande om till 05.15 sen fick vi gå upp! Jaja vi får mycket gjort iallafall =)

Elton började dagen med att välta ut min mugg med vatten och fortsatte sen med att dra ut alla tidningar från bordet.. Bra början detta..

Ska försöka mig på en lunch på byn med Maria i fm kan bli spännande haha..


 

Så här kan man ju med göra och sen vara sååå nöjd! =)


Ha en bra dag alla

Av Marie - 28 juni 2012 07:43

Jaha hela em igår trotsade Malte järnet.. =( Nej, nej, nej, kan inte , vill inte osv osv..

Va riktigt skönt när kl blev 8 och dags för sängen! 

Dock hade vi en bra period när morfar kom hem och malte fick åka på gräsklipparen =)

Malte är dock helt säker på att det är en liten traktor.. haha..


 


Elton tyckte det va lika spännande =)


 


Det bev en löprunda efter att barnen somnat, sååå skönt! Va inte alls så seg som jag trodde..

Blir nog samma ikväll med =)

Och detta väder.. fattar inte att dom inte slutar att visa väder på tv de kan ju inte ens spå rätt samma dag.. suck!

Blir nog en inne dag idag för det ser mörkt ut! =(

Som tur är så har Malte lekkompis på fm!

I vanlig ordning är moster barnvakt till Elton och jag o Malte åker till Sofie o Mille o så klart lille Vilmer =)


Uppdaterar nog en gång till ikväll... =)


Av Marie - 27 juni 2012 16:38

Moster har varit barnvakt och jag o Malte ha varit o lekt med Mille o Sofie =)

Massa bus o studs på mattan!

I em gjorde jag o moster byn.. Skulle hitta sandaler till Malte men fanns inte ett par i strl 24 i hela Sunne =(

Jaja nu ska det matas och sen blir det till faster på lite behandling..

Här kommer lite fler bilder =)


         

Av Marie - 27 juni 2012 07:37

Jaha sovmorgon blev det ju inte...

Elton vaknade lite innan 5 och fick sin välling och sen ville han ju givetvis inte somna om...

Malte vaknade kl 7 trots att han inte sov middag igår..

Kan säga att jag blir tröttare av att ha han uppe på dagarna eftersom jag inte får sova ikapp på morgonen för att alltid någon av edm el båda är vakna så det blir att återgå till tidigare rutiner! 

Veckan rullar på så vi ska nog klara detta =)

Lite bilder får det bli idag till Anders.. Han vill ju få se dom små liven =)

Idag ska Louise va hemma med Elton på fm så ska jag och Malte åka till Sofie o Mille!

Vad em bjuder på får vi se..

Mormor slutar kl 17 idag så det ska bli skönt.. I kväll blir det en tur till faster för det blev inställt igår...

Fint väder har vi med! Så en ute dag blir det nog idag med


   

Av Marie - 26 juni 2012 19:28

Jaha så har denna dagen också gått.. Snart sover båda barnen, skönt!

Malte väckte jag kl 9 i morse så han har inte sovit nåt på dagen ( första gången ) har fungerar jätte bra så jag hoppas nu på att han ska sova hela natten och lääänge i morgon!

Vet att det inte behöver bli så för innan så har hans natt sömn blivit sämre när vi dragit ner på dagssömnen men hoppas kan man ju! =)

Elton får också jätte gärna sov bra inatt!

Är rätt trött nu.. Tycker det är riktigt jobbigt när Anders är iväg.. Känner att jag behöver få lämna över på kvällarna för att tanka ny enegi och orka med! 

I morgon blir det mera bus med Mille.. Malte tycker det är jätte kul! =)

Ev tar syster Elton en stund på fm så han kan sova osv.. Den ungen sover ju enbart i sägen vagn el liknande fungerar inte alls tyvärr =(

Sen har den dagen med gått och vi ska till faster på kvällen.. Mamma ska få behandling =)

Torsdagen är öppen sen på fredag ska vi luncha med faster på byn, får se hur mycket lunch det blir för mig med båda huliganerna med.. =)

Nej nu blir det snart sängen för mig så det hinner bli några timmars sömn..


Ha de bra Natti!

Ovido - Quiz & Flashcards