Alla inlägg under maj 2014

Av Marie - 30 maj 2014 19:42

Jobbat idag, A hemma med barnen..
Han har lyckats måla och fixa ändå :)
Skönt att vara klar med en sida nu!
På em kom städ, underbart att komma hem till ett rent hus!
Under tiden passade jag och barnen på att hänga hos grannarna.. Mys <3
Avslutade kvällen med grillat och bad av små smutsiga barn! Va längesen jag såg så smutsiga fötter, älskar detta underbara väder :)
Nu lite vin och film med mannen.
I morgon kommer svärmor och hämtar barnen så vi kan fortsätta med resten av huset..
På kvällen väntar fest i Tyringe, kul!! :)
Trevlig kväll


Av Marie - 29 maj 2014 19:59

Vilken dag :)
Ledig och hemma med familjen, mys!

Jag började dagen med att klippa gräset, som va sååå långt..
Efter det fortsatte målningen! Idag blev vi klara med första strykningen av fasaden bak samt alla trädetaljer, blir riktigt bra :)
Icke att förglömma så blev det en tur till Hanaskog, ja korkat nog hade jag fyllt i fel ställe att hämta ut paket.. Jaja blev en biltur med dom små som passade på att sova under tiden..
Hemma igen blev det klippning av de små, väldigt snabbt har deras hår växt nu.. Har kanske med solen att göra :)

Avslutar kvällen på bästa sätt med hemmagjorda hamburgare, och ja så menar jag verkligen från grunden! Riktigt gott va de!!! :)
Nu chill i soffan
I morgon väntar jobb igen..

Av Marie - 27 maj 2014 21:26

Avklarat två dagar i Stockholm!
Skönt att va hemma igen..
Landade i tid idag så blev en tur till stoby för att köpa färg!
Äntligen är vi klara med tvätt av fasaden, ja iallafall en vägg...
Så ikväll målade vi :)
Vi kommer göra klart baksidan så vi kan bygga altanen när mamma och pappa kommer ner, sen blir det tvätt och målning av resten!
Ljusgrått och mörkgrått blir det.. Svårt det där med färg.. Svart tak begränsar en del... Men byte av tak blir absolut inte nu!
Efter två hektiska dagar samt målning ikväll va de nu skönt att sitta ner i soffan en stund..
Snart sängen, i morgon Malmö :)
Natti

Av Marie - 25 maj 2014 21:56

Tvätt av husfasad! Så roligt va de...
Seg dag men ett steg närmare målning :)
Emma tog hand om de små så vi kunde fokusera på huset! Guld värt :)
Fotboll för Malte på em, tack snälla fam Dalholm för hjälpen idag!!!

Stockholm i morgon
Natti natti

Av Marie - 24 maj 2014 21:04

Började med sovmorgon, underbart!
Elton kom upp och väckte mig med en puss <3
Perfekt start på dagen!
Dåligt väder så det blev en innedag med M och E..
A har maskerat idag och börjat tvätta!
Ska bli underbart när vi är klara med allt!!
Varit en helt ok dag trots attvu varit inne, två trötta killar!
Nu sover dom gott och själv är jag duktigt uttråkad av fotbollen så blir sängen snart!

Trevlig kväll

Av Marie - 23 maj 2014 20:09

Efter 2 givande dagar i Götebort är jag nu hemma och har fullständigt kraschat i soffan! :)
Grillat med alkoholfritt vin, mm jag fick nog i helgen... :)
Elton sover och Malte myser med mig i soffan!
Underbart väder har vi med.. Synd stt det ska bli sämre i helgen!
I morgon ska vi tvätta fasaden så vi kan börja måla nästa helg.
Äntligen ska detta fula gula hus bli grått och fint :)
Natti

Av Marie - 21 maj 2014 22:32

Äntligen vår och värme! :)
Vad pigg man blir bara solen kikar fram!
Ännu en bra dag på jobbet..
Kom hem, badade M och E, körde för att träna när Ida ringde..
Blev en fika och massa snack :)
Tack för att du gjorde min kväll fina vän <3
Skrattar alltid med dig, du förgyller verkligen :)
Dock är ju utbudet i hässlehåla begränsat så fika på Pressbyrån fick det bli.. Men vad gör det, kul hade vi!
Körde sen till gymmet, kommer ha träningsvärk i morgon!
Götet väntar, älskar den staden! Speciellt nu på våren.
Trevliga kundmöten väntar och träff med Sofia!
Natti

Av Marie - 20 maj 2014 22:23

Malmö, Halmstad, Kristianstad och sen hem!
Underbart att va hemma.. Möttes av två killar som kastade sig mot mig och sa älskar dig! <3
Dagen har varit bra, toppen dag på jobbet, härliga kunder, träffa familjen, tränat och nu landat i sängen!
Icke att förglömma, välbehövlig helkroppsmassage på Hälsa & Helhet, kan jag varmt rekommendera :)
Måste säga att jag fortfarande är lite sliten efter helgens bravader...
Kommer nog få höra detta ett tag framöver, jag som är så ordentligt :)
Ingen direkt matlust så i morgon blir det till att äta allt jag är sugen på...
Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards