Alla inlägg under mars 2012

Av Marie - 31 mars 2012 14:04

Jaha då blir det en ute kväll med tjejerna ;) ska bli riktigt kul!!! Inhandlat lite att dricka.. Blev dock ingen Ferarri haha får bli nästa gång, känns som om bubbel klan slå till lite väl hårt.. Ska snart inspektera Saras garderob.. Har inget att ha på mig och det menar jag verkligen! Vet inte när jag va ute sist... Jaja de blir nog bra ;) Elton sover, Anders byter däck och Malte har fått en cykel så nu år han såååå nöjd ;) Själv ser jag på film, skönt att bara slappa ;) Ha de

Av Marie - 31 mars 2012 06:59

Som tur är så förstörde inte den där missen allt.. Vaknade nu och det är helt tyst i hela huset ;) Alla sover och klockan är 7 ;)Elton gav jag nappen vid 6 men sen somnade han om! Så här får det gärna fortsätta ;)Idag blir det nog att gå på barnloppis i Tyringe.. Anders ska byta däck på bilen och i em ska jag sy lite.. Börjar kurra lite i magen, ska nog gå ner och äta frukost i lugn och ro!Ha en bra dag!!

Av Marie - 29 mars 2012 07:46

Jaha då va vi tillbaka på ruta 1... =(

Igår ringde dom från dagis och Malte hade tydligen varit trött så de hade lagt honom tidigt...

Jaha ocj vi som har kämpat nu i 3 veckor för att ändra hans sömnvanor så vi ska slippa att gå upp kl 4 på natten....

Haft utökad tid på dagis för att han ska få sova klart ( hämtat halv 3 ) och sen haft han vaken lite lägre, ca 8...

Ha fungerat bättre och bättre! Så 2 nätter hann vi få sova bra innan dom nu på dagis tog saken i egna händer...Hoppades på att det inte skulle göra sån jätte skillnad men jo då.... kl 4 i morse vaknade Malte....

Fan vad trött jag blir! När man vet att vi har dessa problem så kan man väl stämma av med föräldrarna innan man tar egna beslut inte ringa efter och säga att nu sover han tidigt idag så hämta du vanlig tid halv 2....

Så idag blir det att ta tag i detta och jag överväger starkt att ta hem han från dagis om inte detta fungerar! Att inte få sova på 2,5 år börjar nu liksom ta ut sin rätt!!!

Nog om detta...


Idag är Elton sämre igen.. ha varit förkyld nu i 3 veckor men idag är det sm om det tagit omtag.. Stackars liten! =( 

Blir ett besök till dolktorn med hans ögon som rinner ständligt.. Ha gjort så sen han föddes, trånga tårkanaler hette det...

Nu tycker jag att han ska få nåt för detta för att skölja hjälper inte ett skit, lovar! 


Hoppas på en stund ute i det fina vädret och kanske en promenad med vagnen =)


Ha en bra dag, snart är det helg.. igen =)

Av Marie - 27 mars 2012 22:14

Malte har varit hos farmor och farfar idag, som han älskar! ;) De har varit ute hela dagen och självklart har dom hälsat på bästa kompisen, traktorn! ;) Själv har jag ätit god lunch och bara myst i solen, tack!! ;)Hämtade Anders på jobbet, jo då hunnit en del!Ansiktsbeh. på en helt underbar vän ikväll!Vilken kvalitetstid, bara prata om allt! ;)Mår som en prinsessa nu!God natt sov gott det kommer jag göra ;)

Av Marie - 26 mars 2012 07:39

Kan inte fatta det men båda barnen ha sovit sen kl 12... Elton årt en flaska vid 12 och somnade om.. Malte ha sovit sen kl 8 igår kväll och vaknade nu! Vill bara säga att nu är klockan 7.40 helt UNDERBART!!!!

Detta är rekord Malte ha aldrig sovit så länge..

Att ställa om klockan i kombination med att leka med grannen,  inte sova vid middag utan somna kl 2 och sova till kl halv 4 gjorde att han va vaken till kl 8 och sen sov han till nu tjoho!


Nu blir det till att skynda, ska ju till dagis snart!


Ha en underbar dag =)

Av Marie - 25 mars 2012 20:23

Idag har vi myst hela dagen =)

Hela failjen har varit ute sen kl 10, så härligt när solen skiner och det är vår i luften!

Vi grillade lite korv tillsammans med fam Dalholm sen blev det en tur på loppis och på vägen hem lite glass=)

Då kom vi ju på att det är våffeldagen idag så vi hängde på grannarna hem och fick fantastiskt goda våfflor med såå god ny sylt =)

När vi kom hem så åt Elton lite mat och sen blev det en långpromenad med barnen! Lite mys i lekparken där vi träffade Ida-Theres, Magnus o Emmy =)

Väl hemma va det dags för bad av de små och nu är det äntligen kväll! Barnen sover och jag har bänkat mig framför Så ska det låta!

I morgon blir det dagis för Malte och jag har lite mindre trevliga ärenden men men det går nog bra..

Ska försöka slipa och måla lite på vår "nya" tv bänkockså.. 


Ha en mysig kväll =)

Av Marie - 24 mars 2012 16:45

Som ni säkert märkt så har jag varit mycket possitivare på senaste tiden..

Detta kan bero på att jag inte skrivit inläggen på natten eftersom jag har sovit! =)

Anders har fått ta de senaste veckorna nu då jag ha varit helt slut.. sen har det blivit mycket bättre med!

Nu är det bara några nätter ibland som är riktigt jobbiga annars är det som vanliga småbarnsnätter =)

Är så skönt att allt har blivit lättare, dom sover bättre, det är ljusare ute m.m m.m

Anser mig själv vara en ganska glad o livfull person så det är skönt att vara tillbaka!

Bloggen har verkligen hjälp mig massvis så det är kul att någon läser den =)

Framöver blir det förhoppningsvis lite mysigare läsning med mindre problem..

Jag kommer dock aldrig måla upp en rosa vardag om den inte ser ut så, jag är alltid ärlig ( på gott och ont )

valet är ditt om du vill läsa!


Idag har vi varit på utflykt hela familjen.

Det blev en tur till Malmö på motormässan. Som tidigare nämt så är Malte TOKIG i Bilar, traktorer m.m och så klart BLIXTEN =)

Så idag har han haft en toppen dag med traktorer på varje fält, massa bilar i mässhallen, ett extra tält med bara Blixten och hans kompisar och sen va ju Måns där ( hm kanske va mest jag som uppskattade de sistnämnda =) )

Pannkakor serverades till lunch så det blev en hit..

Elton fick sin vanliga burkmat men klagar inte för det, vårt lilla matvrak =)

I Malmö va det bara 5 grader och mulet ( blåste som vanligt brrr ) så kommer vi hem o här va det 12 grader och sol =)

Ikväll ska vi grilla och myyysssaaaa =)


Ha en underbar kvälllll

Av Marie - 22 mars 2012 19:29

Jag säger bara TROTS!

Malte har haft jobbiga trots perioder sen han va 1,5 år men de senaste veckorna har det varit ganska lungt. Han har lyssnat och faktiskt varit riktigt medgörlig.. Hmmm tydligen lugnet före stormen.... Idag har jag bara sagt nej , nej, nej, nej hela dagen då han har testat ALLT!

Är helt slut nu! =( Känns som att ungen har tjatat hål i huvudet!

Det mest frusterande är ju att man ser på han att han vet såååå väl att det han gör är fel.. suck!

Man vill ju inte bråka hela dagarna men vad gör man? Kan ju inte bara ge med sig i allt för att få det lugnt, man måset ju hålla sina regler! Visst väljer man sina fajter men alla kan man ju inte bara låte gå förbi!

När  i kom hem från fam Karlsson så sprang Malte ut mot vägen och jag sa till honom att stanna och att det kommer bilar där ute ( vilket han vet ) men med denna hemska blick som säger allt så fortsätter han... Det slutar med att jag får lägga ner Elton på marken och spronga efter Malte som jag får tag i just som han sätter första foten ute på vägen...

Man blir ju såååå arg och rädd så klart! Vad ska man göra för att få slut på detta?!

Vill han en son som respekterar oss och lyssnar!!!


I övrigt har Malte varit på dagis och jag o Ida men de små har varit i Kristianstad =)

Hittade bilstol till Elton ( fick bli en maxicosi ) Han sitter riktigt bra i den och man kan ha den fram =)

På mediamarkt blev det en vatten kokare och en micro ( allt ska ju gå sönder på den gång )

Sen va det hämtninga va Maltesen o Hermanes och ute lek med Traktorn tjoho!


Nu äntligen efter en tråkig avslutning med ytterligare ett bråk så sover nu båda barnen!!

Så nu blir det soffläge och sängen kallar nog tidigt ikväll!


Natti


Ovido - Quiz & Flashcards