Alla inlägg under september 2015

Av Marie - 29 september 2015 21:24

En dag som började bra slutade mindre bra..
Tänk vilken djupdykning man kan göra pga vissa bemötanden..
Lite sömn på det så är det bara att ta nya tag i morgon!

Solen skiner än vilket är underbart, bäst att samla på sig vitaminer. Tur man har en del roliga resor bokade framöver.

I morgon blir det Malmö igen. Ska äta lunch med en sprudlande vän så kommer tanka massa energi =)

Ska göra ett nytt försök att komma hem i tid för i morgon är det hockey för hela familjen, först M sen match sen träning för A!

M o E sover gott och snart gör jag det med.
Natti

Av Marie - 28 september 2015 22:07

jaha så blev det en sån där dag igen, bara hem och vända.. Men men vad gör det! =)
Det rullar på, vi är många nu och det är härligt med allt ljud på jobbet!
Ska bli skönt när alla är igång fullt ut.
Grymt taggad på alla tävlingar, att se utfallet av det vi gör idag.
I morgon väntar härliga gänget i Helsingborg.

På tisdagar är min dag att hämta tidigare på dagis, vi har bestämt att det är det bästa för Elton. Han har börjar stamma värre igen och för mycket stim kan tydligen vara negativt!
Så en lite tidigare kväll i veckan ska bli skönt för oss alla.

Hann att se lite på tv och gråta en skvätt, kanske klyschigt men vad vi har det bra! En underbar familj, bra jobb med härliga kollegor, fantastiska vänner.. Så mycket kärlek! Viktigt att ta hand om varandra och ta tillvara på tiden.
Jag har alltid levt i nuet och tycker att det är viktigt, kanske har det med att göra att pappa gick bort när jag va liten..
Man vet aldrig vad som händer i morgon!
Med dom orden ska jag försöka mig på lite sömn..
Natti

Min familj <3

Av Marie - 27 september 2015 21:53

Haft en kanon vecka i Stockholm.
Kom hem till familjen sent på fredag och där va även mamma o pappa!
Kunde inte haft en bättre helg.
Pappa o A har monterat ny dörr, blev riktigt bra med en svart ytterdörr, nu ska där bara bli ny garageport med och lite annat fix..

Jag har varit hos bästa Jonna och färgat håret, japp vi är inne i ännu en process =)
Spännande att se vart vi hamnar den här gången.. Tur jag har världens bästa frisör!

E fick åka karusell på em om jag fick shoppat lite, svårt att hinna med allt i veckorna så då är det skönt med långlördag! Sammanfattningsvis en mysig helg med min underbara familj.
Nu har dom åkt hem och det är alltid lika tomt, tur Malte fyller år snart så dom kommer ner igen.

I morgon väntar Malmö. Ska bli riktigt skönt att få vara på hemmaplan igen, blivit en del resor senaste veckorna.
Vi växer så det knakar, redan 8 st i Malmö, Helsingborg samt Lund nu och i morgon drar vi igång så smått..

Dags att sova
Natti
Glömde, vilket väder vi har, UNDERBART!

Av Marie - 20 september 2015 18:51

älskar när det är fullt upp!
Idag har jag färgat håret, A har varit med killarna i hallen, jag har skruvat ihop vår nya hylla till köket, varit till bästa Ronald och fotat barnen, sålt cykelkärra, badat barn, ätit, nattat trötta ungar och nu landat i soffan..
Kvarstår gör att ta fram kläder för morgondagen och möjligtvis slänga i en maskin tvätt.. Om jag orkar!

Så mysig att hösten är på ingång, tända ljus, mörka och lite ruggiga kvällar med gosiga tofflor från tassalätt och en filt mmmmmm mys!

I morgon ska Elton till logoped igen men sin stamning som sannerligen är som en bergochdalbana, varit nästan borta under semestern till att förvärras markant under första veckorna på dagis.. Självklart är det nu något bättre lagom tills vi ska iväg! Men men, skönt att komma iväg..

Tycker trotsen varit som bortblåst under sommaren men nu är vi inne i hjulet igen och allt som kommer med det, så även denna trots, suck!
Måste ju ha med någon form av osäkerhet att göra.. Vi är super nöjda med dagis men det är klart det är skillnad på att va hemma och där!

Trevlig kväll


Av Marie - 20 september 2015 00:26

Tacoskväll med grannarna! Alltid lika härligt tokigt =)
Som vi har skrattat ikväll..
Spelat spel och lärt oss massa nya absolut helt yber viktiga saker, haha som - att gravida fåglar måste svälja annars dör dom osv... Asgarv!
Bäst va ändå flaggorna, tänk så påläst man är! (Läs NOT)

Vi har även varit i Kristianstad idag, köpt ny dörr och lite kläder till M och E... Olle, Maltes kompis va med så vi fikade på grafitti och passade på att leka inne på polar o pyret och även inne på Kids. (Medans jag shoppade).

Snart ska de sista sakerna fixas på huset, känns såååå skönt att äntligen bli klar med de stora sakerna!

Dags för lite sömn nu.
Natti

Av Marie - 18 september 2015 21:51

Jodåsåatt, så har ännu en vecka gått! Måste ju bara betyda en sak, jag har världens bästa jobb! Känns underbart att säga detta igen.
En produktiv vecka i Karlstad med guldkant, så mysigt att få träffa syster, mamma och barndomsvän!
Gjort Helsingborg idag, vilket gäng man blir glad i hela kroppen!
Ett givande möte som kommer bära frukt på sikt som vi alla ser fram emot. Lila is da shit!!!
Uppdatering kommer, lovar...
Mys med familjen, fixat klart tavlorna och bokat in de sista hantverkarna bra kväll helt enkelt! Sist men inte minst börjat så smått att planera för en sparesa med tjejerna..
Avrundar med Idol och soffhäng.
Natti


Av Marie - 14 september 2015 22:03

att sätta mig på ett tåg genom halva landet är ju som gjort för att bli kaos (läs rastlös).. Kom ca 20 min från hässlehåla så började det klia i fingrarna och krypa i benen! Försökte sjunka in i jobb men då skulle så klart killen i sätet innanför mig ut och kissa, upp med dator, sladdar, mus m.m (ni skulle ha sett denna röra) tappar sladdar och stackars killen ber om ursäkt och vill nog helst bara där ifrån, jag förstår honom! Sätter mig ner med allt i knät och väntar.... Och väntar.... Och väntar.... Vart tar killen vägen?!
Tillslut monterar jag allt på plats igen och just som jag är klar, minst 30 min har gått DÅ kommer han... Suck!
Han får helt enkelt kliva över..
Detta va början på resan, sen kom alla byten i Mjölby, Hallsberg (åt en kass lunch på nåt hak bredvid stationen) jobbade lite här fanns ju WI-FI tjo hooooo fantastiskt! Detta utlovas på alla sträckor men icke, det fungerade inte alls på någon sträcka.. Utom då på haket bredvid stationen och rälsen!
Sista bytet kvarstår i Karlstad, min underbara syster möter upp, vi är så klart sena så vi hinner att ses ca 15 min! Bättre än inget! Tack SJ!
Så efter rälsbuss sista biten, nej det går inga tåg till Sunne! Så möter bästa mamma upp mig..
Vi går hem äter gott och Jobbar lite till.. Blir hämtad av farbror för att hämta den gigantiska blomman jag smart nog (el inte) bestämde mig för att beställa i Sunne... Och sen ska frakta till Karlstad tillsammans med mig och allt annat... För de har säkert inga bra florister där haha!
Sist men absolut inte minst el jo kanske ändå lilla Hedda och Anneli på besök, myyyyys!
Lite macka med kantareller på de o sen sägen.. Kommer sova som en pronsesa =)
Godnatt

Av Marie - 14 september 2015 09:33

får minsann bli två inlägg tror jag...
Bra vecka i vanlig ordning med bästa arbetsplatsen och bästa kollegorna, vi rockar!
I lördags fick det bli snabb shopping i Kristianstad, gäller att vara effektiv när man har 1 h på sig...
Det gick bra! Hittade allt jag skulle, när hände det senast?!
Fix och trix inför kvällens roligheter, lämnade barnen hos svärisarna och sen iväg på förfest hos Sjöös, mycket trevligt! Sen bar det av mot Lenngårds för kräftis! Vilken kväll, bästa på långe! Tack alla inblandade =)
Sov kvar i Tyringe hos svärisarna, god frukost och mys, sen hem för att tvätta, stryka, packa och baka.. Glömde... Sätta upp ramar, innehållet kommer i veckan!
Viktor kom och lekte med Malte o sen kom Olle! Mycket bra dag!
I säng typ 23.00 vilket innebär en såå trött Marie idag...
Tur jag har 7 h på tåg!
Fortsättning följer..

Ovido - Quiz & Flashcards