Alla inlägg under februari 2013

Av Marie - 28 februari 2013 21:42

Idag har det varit utbildningsmässa i Kristoanstad! Stort intresse kring hälsa & hudterapeut skolan :)
1 årig utbildning till Hudterapeut börjar i höst på Hälsa & Helhet!
Ikväll ha jag packat inför Stockholm.. Ställt kl på 04.40 Taxin kommer 05.25 så då är det bara att vara redo!
Ska bli kul att komma upp men är rädd att jag kommer somna vid maten efter att ha börjar dagen typ mitt i natten...
Tåg till Malmö och sen åker jag och Sara ut till Sturup och flyger upp! ;)
Kommer hem på lördag så då blir det Björket på kvällen!!! Ska bli riktigt kul!!
Dags att sova så man orkar upp...
Natti

Av Marie - 27 februari 2013 20:16

Då va dagen här som vi väntat på i 4 år... Ja helt sjukt vilken tid det tagit...
En advokat som man kan ifrågasätta om han gjort sitt jobb, men men....
Efter många turer va det nu dags... Mycket spänning inför vad som skulle ske.. Blev en ganska utdragen process med en förhandling där ord stod mot ord...
Visst vi har absolut kunnat handlat annorlunda genom bättre undersökning av huset innan köpet m.m men lätt att vara efterklok..
Gjort är gjort sura pengar bara...
För en sak som jag tror vi alla är överens om är att hade detta badrum gjorts som det skulle från början så hade vi aldrig varit här!!!!
Och dolda fel hmm den punkten kan dom ju stryka... Ma kan tydligen ALLTID se även underliggande fel hmmm ?!
Vi är glada att inte någon tog skada iallafall i detta badrum, med avklippt jordfelsbrytare så kunde det gått riktigt illa!
Vissa människor verkar inte bry sug alls... Vare sig om allvarliga konsekvenser men även om andra liv och känslor...
Komma hem nyförlöst utan badrum är ingen hit vill jag lova!
Sen att betala för ett badrum 2 ggr är ju bara helt sjukt...
Jaja summan av det hela blev 20 000 kr ( skam bud ) och det täcker rättskostnaderna i allafall..
Hade jag sålt och stått och ljugit köparna rätt upp i ansiktet och vetat att detta är sååå dåligt gjort och även förenat med livsfara, hur kan man leva med det?! Jag hade aldrig kunnat göra det! Och att sitta idag och ljuga igen är ju bara helt sjukt! Kommer aldrig mera vara så blåögd och lita på folk!
Man lär så länge man lever!
Hoppas de 20 000 kr svider ordentligt för detta har varit riktigt jobigt för oss!!!
Nu går vi vidare ;)

Av Marie - 26 februari 2013 23:34

Lång dag på jobbet! Trött så får bli ett längre inlägg i morgon!
Håll tummarna för oss på fm ;)
Natti
Kram

Av Marie - 25 februari 2013 21:38

Bra dag!
Fika hos Ida i em.. Mys ;) tack vännen för att du finns!! Betyder såå mycket!
Hämta barnen, hem och busa lite och sen sängen...
Måste hitta någon som kan hjälpa mig med mitt lilla företag och dess bokslut... Ska lägga ner företaget nu, ska bli riktigt skönt faktiskt!!!! ;)
Ny dag i morgon
Natti

Av Marie - 24 februari 2013 20:15

Härlig söndag men nu är jag helt slut!
Började med lite sovmorgon ;)
Efter barnen sovit middag då körde vi till Tyringe och badade tillsammans med fam. Paulsson! Elton har knappt aldrig badat.. Med Malte gick vi på babysim men det har liksom inte blivit av med Elton.. Hur som, han älskad är det och hoppade från kanten om och om igen ;)
Vi fikade lite och sen va det dags att köra hem!
Runt 5 gick vi in till grannarna, Olle ha fyllt 4 så vi firade honom och blev bjudna på super god smörgåstårta och maräng, choklad, hallon tårta ;)
Barnen har lekt av sig och somnade bums!
Blir sängen tidigt för mig med ;)
I morgon Malmö
Natti

Av Marie - 23 februari 2013 20:12

Lördag och ok väder... På med alla kläder och ut!
Som jag längtar efter sommar!!
Slippa alla kläder på ungarna...
Elton gillar inte att vara ute i snön så blev en kort stund..
In och äta mat sen vila för barnen..
Jag fixade mina naglar... Blev ok men inte lika bra som i vanliga fall....
På em åkte A på hockey, Ida och Hedvig kom hit och fikade mina nybakade muffins ;)
Går för lång tid mellan vi ses nu, får bli ändring på det!!
Fullt ös hela em så båda barnen va trötta ikväll och sover nu gott!
Själv fick jag ett ryck och ville träna, blev löpning 2,5,km... Alltid en början iallafall.... ;)
I morgon blir det lite styrketräning på Gym 1, ska bara hitta mitt kort ;)
Nu melodifestivalen med min man.. Ska försöka hålla mig vaken..

Av Marie - 22 februari 2013 20:18

Barnen har varit hos farmor och farfar ;)
Jag körde A till tåget och körde sen in till Kristisnstad för att agera stöd på Hälsa & Helhet!
Vilka fina resultat det blir med Omorphia ;)
Ja Cellox med, gjorde kärlbeh. Idag och fick super fina resultat!
Hämtade hem barnen och Malte somnade i bilen, inte bra....
Blev kaos när vi kom hem! Skulle inte ta av jackan och skulle ut igen... Höll på i 20 minuter och tillslut spydde han av allt skrikande...
Jag är ju inte så diplomatisk som A så jag höll mig undan denna gången...
Nu är barnen i säng och jag och A intar i vanlig ordning varsin soffa...
Gladiatorerna på tv, tycker det suger men finns ju inte så mycket att välja på...
Trevlig kväll

Av Marie - 21 februari 2013 20:35

Barnen är hos farmor och farfar...
Jag och Anders skulle ha mys kväll... Ger dock upp nu efter att ha somnar i soffan flertalet ggr...
Bara att inse jag är för trött för att hålla ögonen öppna!
Har varit en bra dag idag iallafall ;)
I morgon kristianstad!!!
Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards