Alla inlägg under februari 2014

Av Marie - 28 februari 2014 18:36

Försökt vila idag.. En tur till Malmö och sen admin resten av dagen!
Fått mycket gjort :)

Tyckte jag va relativt pigg i em men det blev kortvarigt, så efter tacos blev det soffan med ett huvud som väger bly enligt min nacke..
I morgon är sista dagen på antibiotika kuren.. Lika ont i halsen så antar att jag ätit det i onödan, är väl bara virus då.. Ska dock få svar på sista odlingen i morgon!

Fick ställa in utbildningen i Stockholm i helgen tyvärr :(
Men men bara att gilla läget nu och vila!

I morgon är det hockey i vanlig ordning så jag och Elton får mysa hemma!
Sen blir det en lugnt helg så jag orkar åka till Stockholm på söndag kväll!

Kvällschill, trevlig kväll :)

Av Marie - 27 februari 2014 20:39

Jaha då blev det bakslag...
VC igen, snabbsänkan va hög och ny odling tagen..
Körtelfeber fick jag som dom.. Dock har jag redan haft det en gång och man bildar antikroppar och får oftast bara det en gång... Men symtomen är slående lika så..

Utbildningshelg blev till hemma helg!
:( jaja bara att lyssna på kroppen!
Skönt att det bara är jag i familjen som är kass.. Hoppas de andra klarar sig!
Dessa 2 veckor är ju tydligen dom värsta på hela året så smittan finns väl överallt...

Fix och trix på hemmaplan..
Beställt kläder, skor m.m till killarna.. Mår så sjukt bra när allt är under kontroll :)
Skaljackor, byxor, Gore-tex skor, mössor, fleece jackor, regnställ m.m

Nu mys i soffan till Eldsjälsgalan!
Sen sova!!

Av Marie - 26 februari 2014 20:54

Började dagen med ett leende på läpparna! En stor sten som släppt.. Nu kan vi äntligen lägga fokus på rätt saker och all energi ska nu gå till att förvalta men ochså till att ta många steg framåt :)

Fortfarande krasslig och trött men det börjar gå på rätt håll.. Skulle behöva vila, sova ut ordentligt men men.. Sova får man göra när man böir gammal! Haha...

I morgon blir det Malmö, sen på fredag är det dags för Stckholm igen! Denna gången fredag - tisdag...
Utbildning, möten m.m står på schemat!

Ikväll har jag haft lite kvalitetstid, fixat fötter, bryn, gjort kemisk peeling m.m Mycket välbehövligt vill jag lova! Skulle lätt behöva en helg på spa med massa behandlingar! Får boka in det snart.. :)

Är inne i bokträsket igen... Lättlästa böcker är det som gäller nu! Så lite chill i soffan men min nya bok och sen sova!

Natti


Av Marie - 25 februari 2014 22:08

Underbart, äntligen segrar rättvisan!!! :) nu kan det bara bli såååå bra!
Säger det igen, skam den som ger sig..
Ska bli spännande att följa utvecklingen nu haha..

Haft en givande dag i Malmö. Underbart väder och massa härliga kollegor!
Vad mycket det gör med lite sol
Energi ;)

I morgon blir det en del förberedelser inför mässan! Kommer bli en grym mässa!!!! SHR den 14-15 mars, vi ses där!
Kommer hända spännande saker så kom och besök oss :)
Fraxium, Cellox, Omorphia, RF, Scannner m.m

Hann tyvärr inte göra ben på mitt ärr idag men i morgon så... Bild kommer inom kort!

Trött som få men halsen är lite bättre iallafall
Natti

Av Marie - 24 februari 2014 21:03

Mår som jag gör men lite antibiotika och några alvedon så är det bara att köra :)
Underlättar när det är sånt fint väder och när man träffar underbara kunder!
Kanon bra dag i Halmstad! Älskar mitt jobb! :)

Kvällen blev lugn.. Blir alltid sämre på kvällen! Lite mys med barnen som prompt skulle ha på sig doindelmannen och flygplans dräkten.. :)
Nu sover båda och jag har jobbar undan en del! Skönt att inte börja dagen i morgon med 50 mail..

I morgon ska jag göra ytterligare en behandling på mitt ärr med Fraxium, återkommer med bild snar :)

Natti natti

Av Marie - 23 februari 2014 18:58

En bra söndag trots sjukor..
Fortfarande låg och ont i halsen.. Men men bör väl vända snart!
Började morgonen med soffchill med mina små <3 sen körde vi och hämtade bilen på flygplatsen i Kristianstad...

Fick någon sorts energi på fm men den drog snabbt bort och hela em har jag legat!
Blir många utlästa böcker iallafall :)
Och lite hockey på de! Grattis Sverige till silvret!
Tyringe vann och är nu vidare, kul!

Malte blev hämtad av Emma som följde med på kalas till Andys i Kritianstad, Olle fyller 5 år! :)

Ljust lite längre nu så M och E lekte ute ett tag ikväll.. Dock slutade det i bråk! Vilket det ofta gör just nu.. Suck! Bitmärken på Eltons kind, blir tokig på detta! Som tur va gick det inte hål!

Nu har de små duschat och ska efter lite mys i soffan äntligen i säng...
En trött mamma idag som längtar efter sängen!
Trevlig kväll alla fina

Natti

Av Marie - 22 februari 2014 17:04

Började dagen med sovmorgon... Mår sådär så blev även en tur till VC...
Frisören efter det, så blev lite piggare :)
Super nöjd med färgen i vanlig ordning ( blev 3 steg ),och håret börjar verkligen bli långt nu! Är dock sugen på att sätta i lite! Har kommit något nytt som ska vara riktigt bra! Får jag till det i veckan så ska jag berätta mera och ta bilder steg för steg :) kan varmt rekommendera denna salong, super duktiga frisörer och en harmonisk miljö.. Headwig!!!

Malte va på hockeyskola och han har blivit riktigt duktig nu, åker utan klubba! Kul att se att det går framåt...

Handlade på Maxi och nu sitter man i soffan men en bra bok... M och E leker ute, skönt att det är ljust lite längre nu! Älskar våren så hoppas tiden går fort nu.. :)

Trevlig kväll






Av Marie - 20 februari 2014 19:04

Efter en vecka med besök i Stockholm, Sunne, Karlstad och Stockholm igen.. Landade jag i Köpenhamn i em och nu sitter jag i soffan men mina små <3 som jag saknat dom!!!!
Nöjda killar som fick kinder och en man som fick en whiskey :)

Kvällens nöje enligt mannen är hockey.. Tyringe Boro... Spännande :)
Är ju faktiskt play off och tack vare tekniken så kan man då följa detta på tv!

I morgon väntar en mysig dag i Malmö!

Trevlig kväll..

Ovido - Quiz & Flashcards