Alla inlägg under februari 2012

Av Marie - 29 februari 2012 15:39

Jaha det tog 48 h från det att jag kom hem... De andra i familjen har haft det i olika omgångar.. Själv fick jag allt på en gång... Influensa ( ont i kroppen feber ) kräks och har diarré ;( nu vill jag att detta ska sluta! Som tur är har Anders blivit lite bättre nu så han kan ta barnen! Själv ligger jag pall och orkar inte röra mig alls... ;( Tur man va upp till Sunne och hämtade ny energi för att klara av detta! Jag trodde ju verkligen att jag skulle klara mig då jag va iväg med jobbet på onsdag och åkte sen upp på torsdag.. Men men.. Nu blir det lite OC...

Av Marie - 28 februari 2012 19:02

Jaha då gick vi från spy hus till skit hus... Känns som om detta aldrig kommer att gå över.. Suck!

Jag kan vara sjuk på vilket sätt som bara man slipper detta kräk och skit......

Vill bara tillbaka till en normal vardag igen!

Inatt får vi se hur det går antar att det så jobbiga kräket övergår tll jobbiga skitblöjor ( om det nu stannar där )

Nu börjar mannen bli dålig igen så jag bara väntar nu..

På sätt o vis hade det ju varit skönt att själv få va sjuk för att slippa ta hand om allt.. men men skönt så länge man slipper!

Ska inte klaga mera på annat som sömnbrist o liknande för bara detta går över så ska jag njuta varje dag!!! Lovar!!

Och nästa år blir det semester hela vintern för att slippa detta!!!!! Fyy aldrig mera.. =(

Nej om man skulle ta nåt att äta ( aptiten är på topp, NOT ) men men det kan kanske ändå va bra att äta så man orkar med!

Ha en mysig kväll

Av Marie - 27 februari 2012 19:04

Ja du har man varit hemma ett dygn... Detta dygn har mest bestått av att ta hand om sjuklingarna här hemma....

Elton spyr inte så mycket, vilket är skönt och äter vällingen bra =)

Malte ha spytt från och till sen i torsdags natt... Idag va han mycket piggare och ville ju ha mat så klart.. stackaren hade ju inte ätit på flera dygn.. testade med lite dryck men han ville ju bara ha MER och vi va rädda att det skulle bli för mycket men vad gör man när dom vill ha...... Slutade med 3 mackor, massa dricka och lite frukt...

Det gick bra han fick behålla det och va pigg fram till han skulle sova middag.. sov 2 h och vaknade ville då ha mera mat typ mellanmål... Började ge han det men då kom ju allt 6 h efter första målet... hmmmmmm.. Ungen vill fortfarande ha mat och börjar nu tjata om Köttbullar.. ja visst KÖTTBULLAR hahaha denna unge, så efter mycket tjat så fick det bli lite köttbullar och pasta.. Det gick bra och det va ju skönt.. Kvällen kom och då ville han ha mera mat och det va ju bara Köttbullar som gällde hmmm gick inte lika bra denna gång =( allt kom upp.. jaja så nu blev det lite vit macka och vatten.. snart läggdags så vi hoppas på en ok natt! Den lille ha sovit 10 min i stöten inatt så han frå GÄRNA sova lite bättre inatt! Hoppas även att mannen ska va bättre i morgon och att jag inte åker på det!!!!!

Ja ja nu ska här bytas till pyjamas och fixas..

Natti

Av Marie - 25 februari 2012 17:54

Fint väder god mat och underbart sällskap ;) Hittade massa fint! Jacka, skor, jeans och en tröja ;) God mat på Frost en riktig toppen dag!Nu blir det innebandy med fam, systers kille spelar... Ikväll ska vi äta vedugnsbakad pizza ;) Sova en natt till sen blir det en lång tågresa hem i morgon! Har ett stopp i Göteborg så det blir lunch med en gamal vän ;) Längtar efter familjen så det ska bli skönt att komma hem ;) Ha de...

Av Marie - 24 februari 2012 21:58

Sovit gott en hel natt el ja man är ju så skadad av att aldrig sova så har nog vaknat 5 ggr men vad gör det när det bara är att somna om och ta sovmorgon! ;)? Frukost med faster o mamma i morse va mysigt! Lånade mosters bil och hälsade på farmor o farfar! Där gick jag en riktigt fin kristallkrona som jag hoppas få ner snart! ;) familjen kom på besök snarast!!! ;) Innan besöket hos farmor o farfar hälsade jag på en vän som nyss fått sitt andra barn! Så söt liten kille! Alltid lika mysigt att ses går bara lite för långt mellan gångerna! Nu ska jag bara njuta av min sista lediga dag i morgon! Mys i Karlstad hämta mormor fira mamma m.m ;) Natti natti

Av Marie - 23 februari 2012 21:16

Som ni säkert förstått Så har vi haft det helt ok sista tiden, därav de få inläggen! Så mera sömn på dagen resulterar i glad o go kille som orkar vara vaken till 20 och sen sover till ca 06! ;) Nu är jag i Sunne på " semester " mysigt att hälsa på familjen, bli lite ompysslad och framför allt få SOVA! ;) det är ju lyx bara att få sitta och äta i lugn och ro!Tyvärr har mannen det lite tuffare med sjuka barn ;( aldrig kul att lämna den andre i sticket men nu upptäcktes sjukan när jag redan va framme... Hoppas att natten ska bli ok ändå för dom där hemma! Saknar dom redan.. Man är ju så van att alltid ha dem nära.. All planering och den ständiga stress det är som småbarnsförälder.. Nej detta är nog bra, tanka lite ny energi! Får hem och avlösa mannen sen..Jaja bort med det dåliga samvetet och njuta av detta nu! I morgon blir det frukostmys, optikern, och ev en träff med en liiiten kille ;) och hans mamma! Lördagen bjuder på shopping och god mat! Man har det rätt bra! ;) Natti

Av Marie - 21 februari 2012 08:01

Vilken natt! =(

Vi tyckte igår att strora killen sett så mycket på bilar att han måste ju va trött på detta.. Satte på smurfarna och vad hände? Jo mardrömmar så kl 23 va det kört sen ha vi haft en kille som vaknat 1 gång i timmen och varit super ledsen =( Bilar är bra så vi kör på det ett tag till!!!!!!

Lilleman har fortfarande hosta och inatt blev det krupp av det igen =( Så vi har varit uppe i omgångar jag och mannen...

kl 02.45 blev det till sist en vällingflaska ( orkade inte mera ) och sen som skrutten till kl 6.. Stora killen vaknade kl 7.. Såå skönt att vi äntligen fått bukt med de tidiga mornarna =)

Nu ska vi försöka fördriva denna dag.. Stora killen är ledig från dagis på Tisdagar... I em blir det iallafall fika med massa andra barn =)


Ha en bra dag 

Av Marie - 19 februari 2012 05:23

Jaha....Trodde vi hade hittar en lösning på dessa tidiga mornar men inte idag.... Tydligen sover den store ingen djupsömn runt 4.30 Och då tyckte ju självklart lilleman att det skulle va gott med välling... Och dessa 45 sek i micron är ju på tok för länge så då passar man ju på att skrika allt vad man kan...... Och upp kommer så klart den store 04.50 och kan ju inte va tyst så den lille kan ju inte somna om efter vällingen.... Nu går jag och lägger mig! Bilar är på... Natti!

Ovido - Quiz & Flashcards