Alla inlägg under februari 2012

Av Marie - 11 februari 2012 05:24

Vill bara börja med att säga att jag somnade kl 21... mannen gav lillen välling ca 22 sen vaknade den stora 04.45 vilket är tidigt men vi har ju fått sova HELA natten!!!! ;) första gången det händer! Fatta det är ju massa timmar tjoho! Stora killen kolla nu Bilar ( vad hade vi gjort utan denna Fantastiska film? ) lillen sover och vi vuxna kan ligga och vila! Undrar vad man ska hitta på idag, man borde ju ha såååå mycket energi haha...Dock får vi ju isolera oss ett tag till så vi inte smittas! Hatar kräksjuka.....Nu vaknade visst den lille men men idag känns det helt ok.. Kl är ju faktiskt 05.30 ;) Ha en bra dag det ska jag ha!!!

Av Marie - 10 februari 2012 05:31

Skriva av mig, skriva av mig, skriva av mig... Det är den stora anledningen till denna blogg! Insåg att fb inte är en plats för detta.. Men ut måste det! Sååå... Jag har 2 barn den "stora" killen är 2 år och den lilla är 6 månader... Så sömn är en bristvara och då även tålamodet, inte för att det va på topp innan men det har inte blivit bättre så att säga... Hmm vart ska jag börja? Stora killen kom skrek en del, jag blev sjuk och sen va cirkusen igång... Vi ville ha 2 barn av den anledningen, syskon ska man ju ha... Efter 1 år utan sömn blev jag gravid... Så 9 månader till utan sömn ( fogar och illamående ) så när stora killen väl började sova vid 1 års ålder då gick vi på nästa, smart?! Nja....Man ska nog samla kraft innan nästa... Men så blev inte fallet för oss!Alla sa: man får en av varje ni har haft ert och på nåt sätt gick jag på detta! Lille killen kom och som en chock även KOLIK! Detta är inte sant....... Jo då 2 månader gick sen va jag ett vrak.. Blev sjukskriven och min man fick va hemma... Tänkte att jaja bu tar det väl 1 v så är man pigg igen men NEJ detta tog tid.. När killen va 4 månader gick min man tillbaka till jobbet och då va läget ok men inte bra... Koliken slutade vid 5,5 månaders ålder... Så sen började den vanliga perioden som småbarnsföräldrar och den är ju inte heller en dans på rosor...2 års trots och alla dessa sjukdommar från dagis...Status utan sjuka barn är: vakna kl 04-05 VARJE morgon av den stora killen som bara ska upp då... Väcker ofta den lille.. Suck ( dagarna blir sååå långa ) dagis kl 8.30 Nice ;) hem försöka vila när den lille behagar sova sinsemellan ca 20 min i stöten!Glömde kanske säga att våra barn har sömnproblem?! 13.30 hämta på dagis... Hem och stimulera den store och den lille slutar oftast i nåt kaos.. Mannen kommer hem mellan 17-18 sååå skönt men jobb återstår till den store somnar kl 19... Vi har som tur är bra läggrutiner som fungerar! ;) Lillebror somnar mellan 18-20 och sover till ca 22-23 sen ev mat el bara skrik.. Somnar om en stund vaknar vid 02 och vill ev ha mat el bara skriker... Väcker oftast storebror då suck!! Sen somnar vi om till ca 04-05 sen börjar dagen om!Så vid sjukdom ska vi ju knappt prata om... Denna veckan har varit hemsk! Lillebror har haft krupp och storebror har haft magsjuka.. Allt började förra helgen... Lillebror feber, hosta massa slem och resultatet blir så kräk.. Storebror magsjuka så det va high life här dygnet runt.. Sen har veckan rullat på noll sömn och barn som inte äter.. Vilken stress denna mat är! Iallafall igår gick storebror till dagis vi vuxna- skönt vi klarade oss ;) men nej efter att ha satt i nappen otaliga gånger på den lille så kommer mannen upp och säger jag måste spy.. NEJ! Jo då så att nu är det igång igen... Vi hinner precis lägga oss så vaknar den store och skriker och då även den lille god morgon kl va då 04.15 Tjoho!! Jag är inte bitter... Suck!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards