Alla inlägg under mars 2014

Av Marie - 31 mars 2014 22:10

Ligger äntligen i sängen!
Riktigt trött nu, lång dag idag.. Gick upp 5, tog tåget vid 6 och jobbade fram till 21!
Efter en god middag på hotellet ska det nu bli sååå skönt att sova :)
I morgon väntar ännu en dag i storstaden! En dag full med möten..
Flyger hem igen efter 17 så räknar med att vara hemma i Hässleholm runt 20..
Resten av veckan blir det Malmö!
Nej har tyvärr inget mera kul att delge så godnatt sov gott!

Av Marie - 30 mars 2014 20:55

Vilken helt fantastisk dag!
Vaknar, solen skiner och klockan står på 9.00 helt underbart!

Idag har vi varit ute hela dagen!
Plockat fram alla utemöbler, monterat studsmatta, krattat, klippt häcken, tvättat cyklar, tömt garaget och ställt in allt i boden..
Så nu har vi påbörjat vårt jätte projekt :)
Rivning, målning och sen bygga nytt!
Längtar tills allt är klart..
Man känner sig så skönt trött efter en dag ute!

I morgon väntar Stockholm..
Tåg, flyg och sen massor av möten hela dagen samt ett läkarbesök!

Tankat massor av energi och d vitamin, mästarnas mästare nu och sen ska jag sova gott! :)

Natti

Av Marie - 29 mars 2014 22:40

Underbart att få sova tills man vaknar av sig själv!!
Till frisören vid 12, underbart att få bort slitna toppar och en uppfräschning av färgen!
Bästa Jonna leverar i vanlig ordning och jag är super nöjd! :)
Den 16 ska jag hitta på något nytt så följ mig så får ni veta mera!! Kommer blogga en del om detta!
I em/kväll har vi haft besök av fam Östling! Fika mys och sen pizza..
Ungarna har haft super kul och vi har faktiskt kunnat sitta och prata! :)
Hittar några klänningar har jag också äntligen gjort, så nu är dom beställda och på väg!
Natti natti

Av Marie - 29 mars 2014 02:38

En hektisk dag på jobbet!
Möten samt behandling på grannen :) tack för att jag fick åka med er hem och för att ni hämtade bilen!!
Väl hemma var det dags för fest, Paulinas 30 års fest :)
På med träningskläder och dags för curling! Riktgt kul va det.. En lite vurpa och aj aj i svanskotan, spännande att se i morgon hur den mår...
En super trevlig kväll med underbara vänner, vilket härligt gäng!!!
Tack för allt!
Och stort grattis än en gång Paulina!!
Nu ska jag sova :) och jag ska sova lääääääänge i morgon för vi har barnvakt!! Tjoho
Natti

Av Marie - 27 mars 2014 21:52

Full dag i morgon i Malmö! :)
Lite fix ikväll, sola och locka.. Måste ju hitta på nåt när man är så grå!!
Nu sömn, en viktig del i det hela!
Natti
PS ursäkta vita fötter men älskar mina mys bekväma skor, vill ha sommar nu!!! :)

Av Marie - 26 mars 2014 20:13

En sjuk Elton har betytt några dagar hemma! Har inte varit så här nära mina barn på länge, har varit riktigt mysigt.. Bara att de kommer till mig när det är något och inte alltid till pappa, det värmer!
Man får perspektiv på ett helt annat sätt.. Är lätt att bara köra på!
Älskar mitt jobb men självklart ska familjen gå före!!
Ska verkligen försöka planera bättre och ta mitt ansvar, och vara mer närvarande!
Idag har Emma varit här och jag har varit helt dränkt i jobb... Lista växer i rasande fart om man är borta några dagar! Känns skönt att ha jobbat bort en hel del idag :)
I morgon är det en vanlig dag, Malmö står på agendan!
Spännande saker som händer framöver, återkommer ;)
Nu lite hockey och sen hoppas jag på en natt utan störd sömn!!
PS vi mår alla bättre nu, så skönt!
Trevlig kväll

Av Marie - 25 mars 2014 19:07

Äntligen! E mår lite bättre :)
Hemsk natt med en liten E som hade skyhög feber och yrade...
Är helt slut nu.. Sömnlös natt, en dag med E samt jobb! Skulle vila men det går sådär.. Skönt E är bättre nu iallafall, håller tummarna för en lugn natt!

I morgon kommer Emma som ska ta hand om E.. Malte ska till dagis och A och jag ska jobba! Har en hel del att beta av, to do listan växer om man säger så :)
Blir dock jobb hemifrån för mig, är fortfarande seg, har huvudvärk och ont i ryggen.. Men det går på rätt håll! Ska försöka hålla tempot nere resten av veckan med så man nån gång blir helt bra!!
Våffeldagen idag :) mys med familjen blev det ikväll!
Nu sover E snart och även M inom kort! Jag tror jag hänger på :)
Natti

Av Marie - 24 mars 2014 19:55

Lång natt med massa hosta :(
Blev VC i morse och de konstaterade lunginflammation, så penicillin för E och mig!
Så nu ska det väl äntligen ta slut på skiten!!!
Fick även hostmedicin utskriven, den med morfin.. Gav den till E innan lunch ( skulle jag aldrig gjort ) han blev helt slö och började skaka, få snabb andning och hjärtat slog fort...
Detta höll i sig mellan 11-17..
Vid 17 ropade E på mig från soffan, gick ut i tv rummet och han började skrika.. Hade jätte ont i magen, på vänster sida! Spelade ingen roll vad jag gjorde.. Från helt stilla och i princip sovande i flera timmar till denna panik och smärta!
E började krampa och jag ringde 112...Ja, första och förhoppningsvis sista gången!! Efter ett tag slutade E skrika och la sig på sida och somnade.. Bestämde oss för att avvakta och se vad som hände!
E sov ett tag och sen va det som att hostmedicinen släppte och han va som vanligt igen!
Att det kan vara så upp och ner.. Från pigg till dålig till pigg igen på bara några timmar!
Säger bara Aldrig mer den hemska medicinen!!!!
Så inatt blir det att sitta med E i knä så han får sova..
Kan säga att jag har varit rätt skärrad, fy vad små och hjälplösa dom är!
Så hålla koll på andning nu och hoppas det vände snabbt utan några sjukhus vistelser!
Nu ska jag vila, blir sängen tidigt!!!
Min ordination var vila så ska försöka göra det denna gången så det går över och att man sen inte blir sjuk på ett tag... 8 v har familjen nu varit mer el mindre dålig suck!

Natti nattu

Ovido - Quiz & Flashcards