Alla inlägg under oktober 2012

Av Marie - 16 oktober 2012 22:39

Jobb, shopping och PXC visning ;)
Sista dagen syster här här.. Kommer bli så himla tomt! Det har varit en enorm hjälp att ha henne här! Ja vardagen hade aldrig gått ihop annars...
I morgon kommer Anders äntligen hem! Vi måste sätta oss ner och hitta en lösning på allt med lämna och hämta på dagis m.m kommer bli pysslande men vi ska nog få ihop det!
När jag kom med tåget blev det lite shopping på fröken Siv, hittade mycket fint ;) blev en tunika och 2 snygga tröjor!
Kl 19 va det dags för underklädesvisning! Kul att så många kunde komma ;) de har riktigt fina och väldigt bra underkläder!!!
Hittade en del nytt.. Nu efter barnen behöver man ju lite lyft både här o där haha... Hinner ju inte med mina vänner så ofta nu tyvärr så vi får försöka ses vid såna tillfällen som detta... Elton trivdes som fisken i vattnet bland alla tjejer och underkläder haha ;)

Tycker vi ska dra ihop en tjejfesten snart el vad säger ni?!
Jag kör ut familjen så kan vi va här ;)
Nu är det dags att sova ska väcks Anders om 1 h så han inte missar flyget, vill gärna ha hem honom nu!!!
Natti natti
Kram kram

Av Marie - 15 oktober 2012 20:10

Det regnar verkligen varje dag nu.. :(
Inte konstigt att fyrkylningarna tar omtag gång på gång...
Nu hostar Elton igen..
Både M och E får sån hemsk hosta vid varje förkylning ;( tycker så synd om dom för de sover så himla dåligt..
Blir ju långa dagar på dagis så de behöver sin sömn!
Ger astma medicin men det hjälper så där.. Måste försöka fixa hostdämpande nu så de får sova!
Min hosta finns kvar men är bättre!
Hoppas på att det kan sluta regna så det blir lite ljusare, behöver energi!!!
Måste boka in nåt kul framöver ;)
Behöver en spa helg el liknande!!!!
När jag kom hem ilväll va det 2 mysiga killar som ville läsa så det blev Nicke nyfiken! ;)
Fyyy vad E hostar nu.. Sitter så djupt! Stackars liten ;(

Trott trött så blir sängen nu så jag hinner sova lite.. Denna natten kommer nog inte erbjuda så mycket av den varan...

Av Marie - 14 oktober 2012 21:31

Riktigt piss väder men blev mycket gjort idag! ;)
Massa pappersarbete, bus med ungarna, lämnat ut stjärnorna från Zbh till respektive värdinna, sytt mössor och gjort ett dopsmycke!
Sååå skönt när man blir färdig med sånt som hänger över en!
;)
Märks på barnen att det behöver hända lite på en dag.. Som dom testar alla gränser när man bara är hemma!
I morgon dagis, skönt!

Malte lekte med Olle på em och Elton åkte runt i bilen med mig och syster när vi skulle lämna stjärnorna!
Malte fullkomligt avgudar Olle ;)
De hade lekt jätte bra idag!
Är så tacksam att vi har så underbara grannar! Är guld värt att ha så fina vänner! Tack för idag.
Blir att gå upp tidigt i morgon så ska bli skönt att sova nu!
Hoppas Elton kan sova heeela natten ;)
Natti natti
Ps vi åt på mc d idag men barnen gillade det inte.. Konstiga ungar! ;)

Av Marie - 14 oktober 2012 21:31

Riktigt piss väder men blev mycket gjort idag! ;)
Massa pappersarbete, bus med ungarna, lämnat ut stjärnorna från Zbh till respektive värdinna, sytt mössor och gjort ett dopsmycke!
Sååå skönt när man blir färdig med sånt som hänger över en!
;)
Märks på barnen att det behöver hända lite på en dag.. Som dom testar alla gränser när man bara är hemma!
I morgon dagis, skönt!

Malte lekte med Olle på em och Elton åkte runt i bilen med mig och syster när vi skulle lämna stjärnorna!
Malte fullkomligt avgudar Olle ;)
De hade lekt jätte bra idag!
Är så tacksam att vi har så underbara grannar! Är guld värt att ha så fina vänner! Tack för idag.
Blir att gå upp tidigt i morgon så ska bli skönt att sova nu!
Hoppas Elton kan sova heeela natten ;)
Natti natti
Ps vi åt på mc d idag men barnen gillade det inte.. Konstiga ungar! ;)

Av Marie - 13 oktober 2012 21:19

2 nöjda killar efter att ha sett alla djuren! ;)
Lite seg bilresa hem men nu sover dom små och snart även jag!

Av Marie - 13 oktober 2012 10:58

Idag har barnen målat en tavla ;)
Är inte riktigt klar än, ska köpa några färger till sen ska ni få se bild på konstverket ;)
Ganska så mycket färg inte bara på tavlan utan även en del på barnen så det blev ett bad!
I em ska vi åka till tropikariet i Helsingborg.. Får ju fördriva denna regniga dag på nåt sätt ;)

Av Marie - 12 oktober 2012 22:13

Snart kommer Anders hem! ;) el ja det är ju ett tag kvar men det börjar närma sig! Nedräkning pågår! ;)
Elton har idag sagt sitt första ord ( förutom mamma och pappa ) det blev traktor... Suck, dessa 2 killar.. Finns inget bättre är bilar, traktorer och allt sånt... Hör väl till ;)
Maltes riktiga ord va motorcykel haha..

Idag har varit en tuff dag.. Startade den här bloggen för att få skriva av mig och det har verkligen fungerat!
Funderat länge på hur jag skulle göra med just detta och trots att jag idag varit ledsen, besviken och även lite arg så lämnar jag det så... Har pratar mycket om det idag så det går nog över! Önskar ibland att jag inte vore en sån känslomänniska som alltid ska vara alla till lags.. Blir lite tungt ibland..
Ja ja nog om det!

Ikväll blev det mys med mina goooa älsklingar! Har inte haft så mycket tid i veckan för dom tyvärr ;( ikväll blev det dock lek och mys <3
Elton härmar allt Malte gör nu!

När barnen somnat så blev det köpemat tillsammans med syster!
Hon är verkligen en klippa och har hjälp mig såå mycket dessa dagar! *tack*
Lite trött nu så missar som vanligt slutet på x faktor.. Tycker det suger med nyheter mitt i!!!
Natti natti

Av Marie - 11 oktober 2012 21:20

Det flyter nu!
Framtiden ser mycket ljus ut! ;)
Fullkomligt älskar mitt nya jobb!
Ikväll har vi varit ute och käkat så sitter på tåget hem nu...Mycket god mat och gott sällskap ;)
Tur syster är här och hjälper mig med de små! Ikväll är Malte hos farmor så Elton har haft moster för sig själv! Myyys <3
Sova ska bli skönt nu vill jag lova!
Nya tag i morgon ?

Tack alla för ikväll ;)
Natti kram

Ovido - Quiz & Flashcards