Alla inlägg under augusti 2012

Av Marie - 16 augusti 2012 19:54

Dagis och sen mysig dag tillsammans med Erica, Lowa, Wiggo och Elton ;)
Är så skönt med dessa fina dagar så man kan vara ute ;)
Blev lite grillad korv till lunch..
Va till läkare på em med Elton så farmor kom in och passade Malte..
Allt va bra och vi ska fortsätta med astma medecin vid behov.. 1 års status: 11460 g och 80 cm ;)
Han gillar mat!
Chill i trädgården och sen in och bada de små lortgrisarna! ;)
Nu sover dom och jag ska lägga mig i soffan med boken.. Nu ska den läsas ut :)
Om några timmar kommer Anders hem, skönt!!!!!!

Av Marie - 15 augusti 2012 20:22

Anders jobbade hemifrån på fm så jag körde och lämnade Malte på dagis själv.. Vad skönt det är att bara få vara med ett barn ibland! Fick tid till att verkligen prata med Malte och lyssna på allt han har att säga ;)
Gick även igenom lite ang inskolning med fröknarna.. Känns konstigt men helt ok att det är dags nästa vecka!
Bilen krånglar en del, sååå tråkigt.. Blir i alltid så sura pengar men men lagas ska det så nästa vecka blir allt fixat ;)
När jag och Elton körde ner Anders till Stationen passade vi få art luncha ihop, mysigt! Blev lite mat på nyfiket!
Nu har Anders kommit fram, skönt gillar inte när han flyger...
Hämtade Malte och sen har vi varit ute hela eftermiddagen!
Vi myste i solen och huset blev städat, kan inte bli bätte!
Hela kvällen va sen fullt ös ( fattar inte vart all energi kommer från )
Det är tur man oftast är 2 på kvällarna för att bada båda, fixa mat och sen lägga dem är inte alltid det lättaste..
Malte trotsar för fullt så vi bråkar ständigt känns det som ;( så trist att det nästan alltid slutar med det innan läggning också ;(
Hoppas det går över snart men är väl ett tag kvar.. Han fyller ju 3 först i November...
Nu ska jag fortsätta i boken och håller tummarna för en lugn natt ;)

Av Marie - 14 augusti 2012 22:03

Dagen började tidigt som vanligt....
Blev lite lek på Maltes rum tills farmor kom och hämtade han! Är farmor och farfar dag på Tisdagar och som han älskar detta ;) få åka till skogen och titta på traktorerna.. Det finns en stor blå och en liten röd detta pratar Malte om hela dagarna! ;)
När Malte åkt så va det dags för Elton att sova.. Jag fick mig en välbehövlig vila och hann läsa lite i den braiga boken!
Efter lunch kom Anna och hälsade på, mysigt! Vi fikade lite, jag hade bakat muffins ( dom blev inte så goda som dom brukar tyvärr )
Tur att Anna va här för när vi fikade och Elton nyss somnat ringde svärmor och berättade att svärfar hade sågat sig i fingrarna.. Igen! Så jag körde för att hämta han på sjukhuset.. Anna va kvar hos Elton och svärmor va i Tyringe och hade en sovande Malte där... Som tur va tog det inte lika illa denna gången och han kunde köra hem själv..
Vet inte om det va så bra men vad gör man när de säger att de kan?!
Hemma igen så vaknade Elton och Anna busade för fullt med honom! ;)
Körde ut och Hämtade Malte i Tyringe och när vi kom hem så gick vi över till Olle m fam ;)
Lite grillning ikväll och nu sängen såå härligt! Sov gott

Av Marie - 13 augusti 2012 22:17

Tidig morgon pga ungar som vägrar att sova.. Men men vi har hunnit en massa idag! ;)
Innan dagis blev det städning av huset..
Maltes första dag efter sommarlovet, han sprang in utan att säga hej då som vanlig! Tur han trivs ;)
Väl hemma somnade Elton och jag fortsatte fixa lite och hann till o med att vila lite..
När Elton vaknade klippte jag gräset och sen myste vi lite i det fina vädret..
Klockan gick snabbt och det va dags att hämta Malte!
Sara, Inez och Lisa kol på lekdejt myyys ;)
Så härligt med fint väder så man kan vara ute!
Efter lek och massa snack så åkte fam Paulsson hem och vi gick in..
Stekte pannkakor som dom båda åt med god aptit, att detta ska vara så poppis hos alla stora som små ;)
Anders kom hem efter första jobbdagen och hade haft det bra, några små datafel men annars helt ok!
Vi byggde lite med tågbanan och sen va det dags för sängen för de små!
Jag har fastnat i en bok så nu har jag läst halva idag.. Måste se till att få lite tid i morgon med!
Farmor kommer och hämtar Malte på fm, de ska ha mysdag! ;)
Natti

Av Marie - 13 augusti 2012 08:18

Love love love love love love love love love love... <3

Av Marie - 12 augusti 2012 07:39

Gårdagen började med håruppsättning hos Jonna på Headwig, super nöjd som vanligt ;)
Vidare till Mölle för sminkning av bruden!
Mycket tacksamt jobb med en såå vacker tjej!
En magisk dag/kväll/natt väntade.
Fin sång i kyrkan av Jenny, Angelica och Johannes agerade toastmaster och toastmadame vilket grymt jobb dessa 2 gjorde!
Otroligt bra tal, inte ett öga torrt..
Maten va också fantastiskt god, så med andra ord dagen kunde inte blivit bättre!!!
Här kommer lite bilder

Av Marie - 9 augusti 2012 21:16

Sovmorgon till kl 9.30 ;) helt sjukt, vet inte när jag sist sov så länge!
Malte lekte med Olle en sväng på fm ( det som va kvar efter att kommit hem från farmor och farfar ) Guld värt att ha barnvakt ibland så man får lite egentid tillsammans ;)
Mat och sova för barnen och jag lyckade till det idag igen med att fixa fransar! Blev riktigt bra! ;)
Linda fick med ett ryck och gjorde sina naglar idag ;)
Anders är på träningsmatch i Tyringe så jag hängde på grannarna ner på festivalen ikväll igen! Vi åt gott och höjdpunkten blev så klart karusellerna!
Malte älskade att åka bilarna ( skräll, det va ju bilar ) hihi... Får bli en vända ner i morgon igen med Ida, Ronald, Herman och Hedvig ;)
Nu lite chill i soffan, tittar lite OS!
Hoppas vissa förbundskaptener fått sig en tankeställare arter att skandalöst tagit ut FEL / den sämre brottaren till OS och det slutade ju som väntat utan medalj!!!!!!
Inte ens till semi så chans på guld s det snackades om hmmmmm bra man då börjar med att ens ta sig till final! Tragiskt att vi förlorade en medalj på detta helt ofattbara och felaktiga beslut som bara SOK accepterade ( dåligt! )
Jaja nu har jag spytt av mig! Ser fram emot en avgång el så kommer jag troligen hålla på ett annat land nästa OS! ;)

Av Marie - 8 augusti 2012 23:05

Vilken dag! Först fix med naglarna ( de jag gjorde i söndags hade redan släppt sååå dåligt, blir aldrig mera där ) och sen håret ;) hos Jonna på Headwig! Är super nöjd! När jag kom hem hade Anders lämnat barnen i Tyringe!
Fixade det sista och gick sen in till grannarna för lite vin o snacks ;)
Ner på stan för att inviga årets festival!
Åt gott på Harrys, ribs med klyftpotatis mmmm ;)
Redan hemma vilket är såå skönt, äntligen ska vi få sova en hel natt och lyx, få sova läääänge i morgon!
Hoppas bara man kan sova nu när man väl kan..
I morgon blir det fransar och lite annat fix, ladda inför bröllop på lördag! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards