Alla inlägg under januari 2014

Av Marie - 23 januari 2014 21:01

Jobbar för ett grymt företag!
Vilket team vi är! :)
Bra produkter, gedigen kunskap och människor med genuin känsla och kunskap för service i världsklass!
Härligt att se att vi är så omtalade, syns man inte så finns man inte! :)
Och med den insyn jag har i bolaget så säger jag bara en sak, vi levererar på alla plan!
Och vilka planer vi har för framtiden, oj oj.. Kommer bli stort!
Vi har spännande månader framför oss, håll koll!!!

Nu ska jag njuta av kvällen och känna mig nöjd över dagen som varit :)
Säger bara Fraxium, Cellox, Omorphia, Refine! Söker du resultat? Testa oss! :)
Sök närmsta salong på
Victusclinic.se

Av Marie - 22 januari 2014 21:44

Trött som få..
Barnen sover och mannen är på hockey.. Ensamtid :)
Nu ska det bli skönt att sova!
Lovar att ta bilder och lägga ut i morgon :)
Ikväll blev det en ny dammsugare, tänk att det kan vara sååå kul ( varför lägga pengar på leksaker? )
Så framöver med två städtokiga ungar borde de bli väldigt rent och fint här!
I morgon Växjö över dagen...
Ska försöka hinna med att köpa vantar och byxor till killarna på lunchen.. När ska man hinna?
Handlar det mesta på nätet men vantar är svårt.. Behöver se dem för att avgöra storlek!

En parentes, sluta snacka skit! Ta reda på fakta och sluta missunna andra människor framgång!
Lägg energi på att själv lyckas istället så kommer vi leva i en bättre värld med fler lyckliga människor!

Natti natti zZZz

Av Marie - 21 januari 2014 22:43

Fyra dagar från killarna är tufft.. Mina små hjärtan!
Gick in och snosade lite <3
Malte har tydligen sagt flera gånger att han saknat mig.. Blir mer och mer ju äldre dom blir, förstår med och pratar mer!
Skönt med en vecka hemma nu..
I morgon har vi egentid så ska mysa hela kvällen :)
Lång dag så nu ska det bli skönt att sova!
Natti natti

Kramis

Av Marie - 20 januari 2014 21:37

Ännu en givande dag :)
Äntligen är jag tillbaka... Har varit helt slut! Har inte vetat hur jag ska hitta energi och komma tillbaka!
Jul gick och jag var inte alla redo när ledigheten va över..
En helg med sälj, mental träning och pepp gjorde verkligen susen!
Ofattbart vad tanken styr..
Så nu ska jag gasa lagom och behålla energin hela året!
Har ett sjukt roligt jobb :) och bästa kollegorna!
I morgon är det dags för möten igen och sen bär det av hemåt ..
Ska bli skönt att krama om mina små hjärtan!!!

Natti natti

Av Marie - 19 januari 2014 22:51

Säljutbildning med bästa teamet!
Grym helg avslutad, massa ny energi och nya verktyg att implementera omgående! :)
2014 kommer bli ett spännande år!
Del 2 kommer inom kort...

Trött nu så sova ska bli skönt...
Saknar mina killar! Elton hade somnat på golvet i vanlig ordning så Anders fick lyfta upp honom i sängen <3 gooa unge!
Kul med snö, idag hade de lekt massor ute :)

Bäst att sova, i morgon är en viktig dag så håll gärna tummarna!

Natti natti

Av Marie - 17 januari 2014 20:36

Dåligt på tv= sova tidigt :)
Perfekt med tanke på att klockan ringer 04.45 i morgon!

God mat, ett glas vin och en mysig pratstund, perfekt avslutning på veckan!

Emma hämtade barnen och gick ner på stan för att köpa vantar till E...
Spännande att se om dessa kommer duga.. Nu har han valt själv iallafall!!!
Hopplös unge, fryser men vägrar vantar suck...

Har försökt hitta en bikini, inte lätt och man är ju såååå snygg den här årstiden ( blek, nästan grå ) och dessa hemska lampor i provhytten, fy....
Blev en tråkig svart men men...

Lite chill i soffan sen sängen!
I morgon väntar Stockholm..

Hoppas min yrsel ska släppa snart...
Natti

Av Marie - 16 januari 2014 19:54

För mig har det alltid varit viktigt att få visa att jag kan! Att jag är någon och kan uppnå mina mål...
Kan kanske låta konstigt men alla har vi olika bagage och olika mål i livet baserat på det..
Har kämpat på med siktet inställt ( mot lite olika delmål ) och sen plötsligt gick det i rasande fart.. Jag har nu uppnått ett stort mål för mig!
Och är otroligt tacksam för den chans jag får!
Så nu ska man njuta av det kan ju tyckas! Men med utveckling kommer också osäkerhet.. Att klara av allt, vad det nu innebär och att förvalta det! Den svåraste utmaningen är att hitta Balkans! Inför stora utmaningar och under utveckling händer så mycket... Många bitar som ska samspela och ibland kommer man i otakt och det blir lite svajigt! Balans!!

Man är vuxen nu men vissa hjärnspöken försvinner aldrig!
Personlig utveckling, självkänsla ständigt arbete!

Viktiga ledord för mig
Ödmjuk, lyhörd, empatisk, fighter, utveckling, självkänsla, balans...

Så när mår man som bäst?
Jag mår som bäst när allt är i just balans, familj, jobb, vänner, träning, kost... Antar att flera känner igen sig?!
Så jag håller fast vid mina nyårslöften och kämpar på!

Idag har varit ännu en dag att vila. Yrsel så valet har varit enkelt!
En promenad för att få lite frisk luft men det blev en kort variant!
A hämtade M och E på dagis vid 17 och hämtade sen mig.
Äntligen har mitt pass och körkort kommit :)
Tog tid men nu är alla kort på sin plats igen, i min plånbok!!!

Mys med båda mina hjärtan ikväll! Lite sång i vanlig ordning från båda och spel på iPad...
Nu sover båda!
A handlar och jag intar soffläge igen..

Veckorna går i rasande fart!!! I morgon är det redan fredag och helgen bjuder på Stockholm..

Trevlig kväll

Av Marie - 15 januari 2014 19:33

Turbulent dygn...
Pga migränanfall delux igår så uteblev bloggandet..
Kunde inte ens titta på mobilen för huvudet höll på att sprängas..

Det började för några år sen...
Tappade känsel i fingrarna, läppen och tillslut så tappar jag synfält.. De gånger det blir som värst börjar jag även sluddrar... Tänker klart men kan varken prata el skriva! Riktigt obehagligt!! Har nästan aldrig huvudvärk i samband med detta så har blivit några turer till sjukhus.. Men de konstaterar genom att kolla reflexerna i knät att det är migrän ( med aura )
Har haft en nässpray som fungerat bra förut men inte igår...

Började med synbortfall i hissen ner från kontoret i kista.. I bilen blev det värre, kunde inte se siffror på nummrskyltarna och sen försvann mer och ner.. Domnade bort i handen, armen och läppen..
Väl inne på flygplatsen tog jag tabletter och drack vatten men inget hjälpte..
På flyget försökte jag sova men då kom huvudvärken! Huuu säger jag bara, sjukt ont!
Vi landar och jag är så yr i huvudet att jag vågar inte köra hem.. Tar en taxi och vill bara att han ska gasa!
Väl hemma stupade jag i säng men inget hjälpte så det gick inte att sova. Tårarna bara rann och jag låg med kall handduk över ögonen och tog ytterligare tabletter! Vid 7 somnade jag äntligen!!
Idag har mast hela dagen bestått av sömn... Har aldrig sovit så mycket som idag..
Fortfarande yr och medtagen men hoppas på att vara bättre i morgon!
Inget farligt med migrän men skulle ändå vilja ha en ordentlig undersökning och rätt medicin!
Blir en stress att inte veta när och hur det kommer arta sig.. Och när det händer, inte kunna häva det!
Som tur va hämtade Emma idag på dagis och stannade lite längre..
Malte hade klipptid vid 17 så Emma följde med!
Nu sover båda och jag har intagit soffläge!
Något lätt att äta och sen sängen!

Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards