Alla inlägg den 5 april 2012

Av Marie - 5 april 2012 09:06

Jaha så fick man svaret då... Vi fick inte plats på Röinge förskola i år heller =(

Hade verkligen hoppas på att få in dom båda nu i Augusti....

Elton kommer ju att vara så liten =( men vi har inget val denna gången..

Vi försökte ju få plats till Malte i Februari och det va ju det dummaste vi gjort, hamnade på akutdagis och det är ingen hit så aldrig igen!!!

För att överhuvudtaget få plats ska man tydligen söka i Augusti så nu får det bli så trots att Elton bara är 1 år då..

Hoppas bara att det blir lite bättre koll på barnen då..... Det blir nog 3 st 1 åringar så då får personalen fullt upp!

På ansökan skrev vi så klart att vi ville ha in Elton på Röinge i första hand ( för det vill vi ju och Malte står ju  kö dit ) sen sökte vi vårt nuvarande dagis i andra hand.. Detta va tydligen dumt för nu säger ansvarig att man bara ser till första valet och sen hamnar man på akut dagis... Men hur f*n ska man skriva då? 

Vi vill ju ha in dom i första hand på Röinge och jag måste ju skriva lika på båda barnen för att få dem på samma ställe eller? Kan ju säga att jag blev duktigt arg och sa att jag köper inte att de placerar lilla Elton på akutdagis efter Maltes alla turer på barn akuten! 

Så jag vet inte vad jag gör om de in kommer på samma ställe nu så tar det hur i helvete kan jag ju bara säga!!!

Tycker att det är sjukt att man kan stå i kö i 3 år utan att få plats.. 4 år för att få komma in där man vill är ju sjukt i denna lilla håla! 

Djupa andetag så blir nog detta en bra dag ändå!


Nu ska vi laga ett därck så det blir att åka med lilla familjen till däckcentrum el vad det heter..


Hoppas Anders slutar tidigt idag, ska ut o springa i em känner att det behövs!

Ovido - Quiz & Flashcards