Alla inlägg under september 2012

Av Marie - 22 september 2012 19:42

Vaknade kl 5 av att Elton skrek. Kollade kl och trodde det va mitt i natten men icke ;) dags för välling och sen somnade han om till 7.. Båda sov så länge idag ;)
Men min nya energi gjorde vi inte mycket men vi har haft en mysig inne dag idag.. Regnat hela dagen så blev bäst så!
Malte trotsar järnet men men är väl bara att gilla läget!
Ikväll bjöd mannen på mat, riktigt gott va det! ;)
I morgon blir det ishallen på fm och Zbh på em..

Av Marie - 21 september 2012 20:52

Efter 1 v Sömnlösa nätter är jag nu rätt så trött... Fungerade ju innan när man inte jobbade på dagarna men nu tar det ut sin rätt...
Elton har haft riktigt hög feber idag ;(
Har riktigt skakat när tempen gått upp!
Testade det mesta men svårt art få ner febern.. Det som fungerade bäst var att ge både Ipren och Alvedon!
Han fick en energiknäpp nu ikväll ( så skönt att se ) slukade vällingen och somnade! Nu hoppas vi på en lugn natt så håll tummarna ;)
Har fixar med Zbh papper ikväll.. Blir en del fel med de verse saker tyvärr.. Tycker ändå att systemet är bättre denna säsong!
Sålt en del mössor på Fröken Siv, så himla kul!!! ;)
Måste sy lite nytt.. Hittade nya tyger igår, ska bara få tid!
I morgon blir det träning kl 9 ;)
Nu sängen så man hinner få nån timme sömn ( hör Elton nu men hoppas han somnar om )
Natti

Av Marie - 21 september 2012 08:35

Kvällen började som vanligt, Elton somnade själv och sov gott fram till 21.. Sen vaknade han och va ledsen ( panikskrik ) och hade svårt att somna om.. Så här höll det på hela natten... De sista gångerna kändes det som om jag gick i sömnen..
Anders gav välling vid 5 och då va Elton riktigt varm ;( han hade då över 40 grades feber..
Efter Ipren och lite mys i soffan sover han nu igen!
Som tur är kommer farmor och hämtar Malte så han får leka av sig lite :)
Mattan m familj skulle ha kommit hit ikväll men tyvärr fick vi ställa in ;(
Så tråkigt hade verkligen sett fram emot detta! Tur vi hittade en ny dag!
Idag blir det inte mycket gjort...
Får väl försöka njuta av att göra inget.. Inte riktigt min grej!
Anders skulle komma hem i tid iallafall ;)

Av Marie - 20 september 2012 20:37

Äntligen haft en administrativ dag! Landat alla bollar så nu känns det bra ;)
Lunch på stan med Ida och lite mössfix! Myyys ;)
In till Kristianstad för cellprov som va bra! Sååå skönt!
Ikväll har jag tränat, så bra pass! Och det är guld att ha dig att träna med Paulina!
Ny blir det duschen och den ska jag sova tidigt ;)
Nya tag i morgon!
Natti

Av Marie - 19 september 2012 20:48

Sjuk Malte så Anders va hemma idag! Dock visade han inga tecken på sjukdom idag så i morgon blir det dagis igen.
Träffade både nya och gamla kunder i Malmö idag ;) härligt att jobba igen!
Hälsade även på vid mitt nya jobb, super fina lokaler och trevliga blivande kollegor ;)
Handla och bada barnen sen läggning..
Anders tränar hockey och jag har suttit och jobbat en del.. Alltid nåt som behöver fixas med! Nu lite chill i soffan innan sängen kallar ;)
I morgon blir det tandläkare med Malte innan dagis och sen äntligen en administrativ dag så jag får landa i allt nytt ;)

Av Marie - 18 september 2012 20:23

Helsingborg idag ;) lyckad dag med många bra kundbesök!
Fått min tandatällning så nu ska tänderna äntligen bli fina ;) dock hör man knappt vad jag säger pga allt läspande, ska tydligen bli bättre! Tur man kan ta ut den vid behov!
3 månader sen är det klart ;)
När jag kom hem hade Maltw hög feber. Riktigt varm och hängig lilla Pyret :( hoppas Ipren hjälper och att han får sova gott inatt!
Elton knallar och går för fullt ;)
Hittade även en vattenläcka i köket, suck!
I morgon kommer en skadereglerare och Anders får vara hemma med Malte... Själv har jag möten i Malmö hela dagen!
Nu x faktor ;)

Av Marie - 17 september 2012 22:41

Mysig fm hos Sara! ;) god lunch och massa snack, gillas!!!!
En tur till vårdcentralen ( helt i onödan )
Ville kolla upp min ständiga huvudvärk och min konstiga migrän.. Får alla symtom från aura men ingen huvudvärk... Den har jag bara alla andra dagar... ;(
Vill inte knapra alvedon hela dagarna..
Läkaren tyckte dock jag sjulle äta Alvedon hela dagarna för det va ju inte farligt... Men knappast någon lösning enligt mig!
Ang migränen så skrev han ute de receptfria preparat som jag har idag... Och betablockerare i förebyggande syfte... Trots att jag har lågt tryck!
Sen gjorde han några konstiga tester och sa att allt va bra.. Han la även till att efter att ha varit så sjuk i sepsis så var det inte konstigt om man nojjade lite extra men att jag kunde släppa det för jag va frisk.. Hmm det va 3 år sedan och jag är ingen psykopat som söker vård 1 gång i veckan och är inbillningssjuk... Ja jag va nära döden men det har ju inget med detta att göra! Jag har huvudvärk och vill gå till botten med det..
Känns konstigt att dom inte vill utreda och hjälpa... Nu blir det byte till privat hoppas det hjälper!

Hämtade barnen på dagis och sen va vi ute och busade ;)

Zbh ikväll igen, lyckad kväll!!!
Nu är det natti, i morgon Helsingborg!

Av Marie - 16 september 2012 22:13

Efter en riktigt kass natt med lite sömn fick jag lite sovmorgon... El ha går ju inte att sova i allt skrik och stoj men vilade fram till 7 iallafall...
Packa och i väg till Tyringe!
Anders och M och E åkte till farmor och farfar och jag till Nina ;)
Efter första visningen åkte jag upp till svärisarna och fikade lite sen va det dags för nästa Zbh!
Blev en helt ok dag..
Hänt mat och mys i soffan innan jag nu stupade i säng....
Ska bli så skönt att sova nu!
Lunch med Sara i morgon ska bli så kul! Va för länge sen nu!

Ovido - Quiz & Flashcards