Alla inlägg under juli 2012

Av Marie - 5 juli 2012 20:32

Ikväll har vi grillat tillsammans med fam Paulsson. Inez o Malte har lekt för fullt, studsmatta, guna och åka rutschkana det är livet på en pinne enligt Malte o Inez samtyckte =)

Lisa o Elton va inte riktigt lika nöjda, två trötta små kottar! 

Fick en fin bild på de lilla kärleksparet Malte o Inez även om det är Malte som än så länge är mest på hahaha..

Inez dissade Malte duktigt när han ville ha en puss.. Söta små goodingar =)

I morgon blir det behandling för mig och sen Malmö med hela familjen


 


Elton reser sig upp och börjar gå runt bord m.m =)


 

Av Marie - 5 juli 2012 12:23

Jaha vädret blev ju inte vad som utlovades men men... Blev en runda på stan med familjen med lite fika på Lövet =)

Skulle rådfråga en läkare ang preventinmedel, pga att jag har migrän så kan man tydligen inte äta allt och spiralen fungerar inte.. Så vi plockade ut den och då visade det sig att den satt fel plus att jag behövde antibiotika pga livmoderinflammation... Finns ju en möjlighet till att ha något med östrogen i men då ökar propprisken vilket inte är bra när man har migrän med aura.. Med mitt vanliga flyt känns det som att man inte bör utmana ödet!

Så det blev nåt nytt i piller form plus antibiotika får se hur detta fungerar! 

Tänkte åka o handla och träffa Ida men det får bli senare när Elton somnat så vi kan hjälpas åt.... 

Ikväll kommer Sara o Stefan m familj, myyyyyys! =)


Ha en bra dag

Av Marie - 4 juli 2012 21:23

Vi körde till halmstad i morse och hälsade på Kusinerna =) Vi blev bjudna på god lunch och efter det va det dags för bad.

Vi körde till Brottet och som Malte gillade detta! Malte har varit helt lyrisk över att få leka med kusinerna idag =)

Tack fam Rosenqvist för en toppen dag!

Jag körde sen ut till Sofie och hälsade på i husvagnen.. Riktigt fint ställe =)

Va så mysigt att ses bara sitta och tragga en massa! Kamping livet kanske är nåt för oss ändå! 

Nu blir det lite chill i soffan o snart sängen, skönt!


Natti

Av Marie - 3 juli 2012 13:24

Jaha så va det en ny dag med sådär väder.. mulet o lite små kallt men man får väl inte klaga för det regnar ju inte =)

Har hämtat klänningen som blev jätte bra, så nu har jag 2 att välja mellan hmm får se vilken det blir!

Barnen sover nu och sen ska vi kolla på hus, nopp vi ska inte flytta bara måla om =) Vet dock inte i vilken färg.. Va inne på vitt men alla grannar har det så känns lite tråkigt.. Anders ritade upp allt på datorm med olika förslag på färg och där såg svart hus snyggast ut men jag vet inte...

Skulle tagit ut spiralen idag med om verkligen inte fungerar men fick veta att när man har migrän med aura så får man inte äta nåt me östrogen.. suck! Så bara att bita ihop o gilla läget... =(

Hade jah vetat detta så hade jag börjat tidigare för att vänja kroppen men gick på det vanliga att det tar 3 månader men så klart inte i mitt fall! Sorry va bara tvungen att få klaga av mig =)


Ser skönt ut med en PW får bli det nu, natti



Av Marie - 2 juli 2012 20:07

Fint väder i morse så det blev lek ute.. Malte älskar studsmattan =) o det gör även Elton!

Det mulnade sen på lite men inget regn som skönt va.. Efter att de två sovit middag blev det mera bus ute och jag har fixat med en massa idag! 

Blev lite träning med på Gym 1 med Nina =) Ska verkligen försöka komma iväg lite oftare nu under semestern..

Lite hämtmat fick det bli så vi inte orkade laga nåt ikväll..

Riktigt hungrig nu så det ska bli gott me mat =)

I morgon ska jag ta ut denna icke fungerande spiral hmmm ver inte vad jag ska ha istället dock =(

Fixar med klänning till det stundande bröllopet i Augusti så ska bli spännade att se den i morgon, lite omgjord! =)

Jaja go kväll

Av Marie - 1 juli 2012 22:08

Det ös regnade verkligen hela vägen ner till Göteborg men sen blev det bara bättre o bättre!=) 

Vi stannade och åt på Mac D Malte va nöjd =) Skönt med sällskap på vägen ner!

Lämnade av Maria o Viktor i Falkenberg och fortsatte ner.. I Mellbystrand mötte Anders och svärisarna upp så detta va en lyx resa där vi bara åkte själva mellan Falkenberg o Mellbystrand =)

Väl hemma blev det massa lek o bus i det FINA Vädret!!! =) Man ska bo i söder hihi..

Ett glas rött hos grannarna sen gott grillat, barnen i säng.. o nu fotboll så jag tackar för mig och intar sängen!

Sova, ska bli sååååå skönt!

Fatta att nu är det semester i hela 6 veckor JAAAAAAAAA!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards