Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Marie - 25 juni 2012 19:14

Jaha Malte sov hos farmor inatt och tur va ju det så som Elton varit vaken inatt... Jävla regn , skyller allt på det! 

I morse packade vi ut oss i bilen, körde till Tyringe och hämtade Malte och fortsatte sen mot Sunne..

Mamma kon och mötte upp oss i GBG och tur va väl det! Elton började att gnälla redan i rondellen i Tyringe mmm kul detta kommer bli tänkte jag då...

Det ösregnade mest hela vägen så man har ju varit på helspänn hela vägen så är duktigt trött nu!

Satt till slut med stereon gögt för att slippa höra på skriket och gnället... Elton hatar verkligen allt som inte han själv väljer.. Så typ åka bil, vagn, sitta stilla, sitta i knä, va på golvet, leka m.m inte lätt att sysselsätta han just nu.. Så som ni säkert förstår så gillade han INTE denna resan..

Vi stannade till vid laxbutiken för att äta mm gott! Tog fram pankakor till Malte och bad dom värma, det gick bra sa dom..

Sen kom vår mat och en tjej kom ut med Maltes mat och sa att de gör inte så. De säljer pankakor så vi kunde beställa det om vi ville ha det och så gör minsann alla restauranger berättade hon för mig i snorkig ton..

Ok sa jag men vi kan inte köpa mat här till Malte för han har allergier ( tro mig jag hade gärna sluppit detta och köpt mat ute, så mycket enklare!!! ) Men det sa hon inte va ett giltigt skäl utan vi skulle ha ringt innan och bett dom göra en rätt som han tål... Hmm ja sa jag då om man bestämmer i tid att man ska stanna hos dom och äta och kanske bokar bord men vi bara tog första bästa ställe när det blev tid att äta! 

Så jävla dåligt så jag sa att han kan äta den kall och tack för bra service.. alla runt om tyckte det va såååå dåligt han är ju bara 2,5 år... 

Sen kommer dom ut igen och säger att de kan göra ett undantag för denna gången men då sa jag bara att nej nu äter han det kallt och vi vill bara åka härifrån så fort vi kan! Ska även tillägga att vi äter där ofta och jag och mamma åt för ca 300 kr så tycker faktiskt att de gott kunde ha värmt Maltes mas 30 sek....

Nu har jag kräkt av mig lite =)

Vi är nu i Sunne och Anders i NY lite fuskigt tycker jag men men..

Ska nu försöka att fördriva en vecka här uppe så kommer Anders på söndag, sen är det SEMESTER!! Som jag längtar!!


Nu blir det mys i soffan med familjen

Ha de =)

Ovido - Quiz & Flashcards