Alla inlägg den 9 december 2012

Av Marie - 9 december 2012 22:08

Sista dagen på mässan. Ett oväder med klass 1 varning och risk för drivbildning m.m gjorde att vi körde ner mot Malmö lite tidigare än tänkt!
Innan vi körde gjorde Amir en laser behandling på mig ;)
En Fraxium ( Erbium laser )


Fraxium Nordic 1550 är en fraktionerad laser med en helt unik teknik som nu lanseras på marknaden. Till skillnad från en traditionell CO2-laser där ca 80% av hudens vattenmolekyler förångas och merparten av energin därmed försvinner till annat än verksam behandling absorberar Fraxium Nordic endast 5-7% av hudens vattenmolekyler. Detta innebär både en väsentligt djupare och skonsammare behandling av huden, men också med en knappt märkbar påverkan på huden. Återhämtnings- och läkningstiden är försumbar. Med Fraxium Nordic kan man behandla alla hudtyper inom Fitzpatrick-skalan. Apparaturen är certifierad och godkänd för medicinsk användning på sjukhus och kliniker.
Behandlingsområden för Fraxium nordic 1550
Fraxium Nordic 1550 används för hudförbättringar, hudföryngring och för behandling av vissa hudsjukdomar. Några exempel är:
Rynkor
Hud med dålig spänst och elasticitet
Acne-ärr
Ytliga kärl
Solskadad hud
Stora porer
Ojämn hudton
Striea
Hudbristningar

Jag låg först med bedövningssalva ( se bild ) sen körde vi igång.. Kändes som många nålstick och lite hettande känsla. Efter behandlingen va jag röd och känslan va som en lättare solsveda. Redan efter vårt matstopp på laxbutiken ( efter ca 2 h ) så kände jag inget längre och rodnade hade lagt sig! Känns riktigt bra nu och jag tog en bild för att ni ska få se!
Snabbare länkning, kortare återhämtning och bättre och hållbara resultat, grym behandling som jag rek varmt!!! Fråga efter Fraxium ( Erbium laser ) på er närmsta klinik ;)

Nej dags för lite sömn för trots bra maskiner behöver man sin skönhetssömn :)
Hoppas ovädret drar bort snabbt!
Natti

Ovido - Quiz & Flashcards